موعود بنیادی‌فر به عنوان داور مسابقه استقلال خوزستان و استقلال تهران انتخاب شد و احتمالاً در تیم داور داربی حضور نخواهد داشت.

به گزارش منیبان، مسئولان کمیته داوران در فاصله یک هفته تا برگزاری داربی پایتخت در حال بررسی و رصد عملکرد داوران هستند تا بهترین گزینه را برای قضاوت مسابقه  2 تیم استقلال و پرسپولیس انتخاب کنند. در این زمینه روز گذشته خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در مقابل خبرنگاران قرار گرفت و از پاسخ دادن به سوالی درباره اینکه چه کسی قرار است داربی پایتخت را سوت بزند، طفره رفت و ترجیح داد صرفاً به اعلام حضور مهسا قربانی در تیم داوری مسابقه داربی در نقش داور (VAR) بسنده کند.مسابقه استقلال و پرسپولیس برای دومین‌بار پیاپی قرار است با تکنولوژی (VAR) برگزار شود و همین مسئله باعث شده تا گزینه‌های در دسترس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تقلیل پیدا کند؛ چرا که برای قضاوت در مسابقات با استفاده از کمک‌داور ویدئویی، نیاز به دریافت لایسنس قضاوت با (VAR) است و در داربی رفت هم همین مسئله باعث شد تا گزینه‌ای جز موعود بنیادی‌فر روی میز مسئولان کمیته داوران نباشد. هر چند که برای مسابقه برگشت شرایط تغییر کرده و با توجه به دوره‌های آموزشی برگزار شده، تعداد داوران لایسنس‌دار ایران افزایش پیدا کرده است.

بنیادی‌فر پیش از داربی برای استقلال سوت می‌زند!

کمیته داوران ساعتی پیش اسامی داوران هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران را اعلام کرد که در فهرست اعلامی از سوی این کمیته، حضور موعود بنیادی‌فر در بین داوران هفته نوزدهم جالب‌توجه بود؛ آن‌هم در حالی‌که همواره در سالیان گذشته، داور موردنظر برای قضاوت در داربی، هفته پیش از این رقابت را استراحت می‌کرد و همین مسئله باعث شده تا بحث احتمال عدم قضاوت بنیادی‌فر در نبرد سرخابی‌های پایتخت تقویت شود. جالب آنکه موعود بنیادی‌فر در هفته پیش‌رو باید جدال استقلال خوزستان و استقلال تهران را سوت بزند و با توجه به سبقه تصمیمات کمیته داوران، امکان قضاوت یک داور در 2 مسابقه پیاپی برای یک تیم دور از ذهن نیست و همین مسئله باعث شده تا شانس بنیادی‌فر برای قضاوت در داربی پایتخت به صفر نزدیک شود.موعود بنیادی‌فر تجربه 3 قضاوت در داربی پایتخت را در کارنامه خود دارد که آخرین‌بار در دور رفت لیگ بیست‌وسوم او در این مسابقه حساس قضاوت کرد؛ آن‌هم در حالی‌که در آن مسابقه برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران از تکنولوژی (VAR) استفاده شد. در کنار بنیادی‌فر، کوپال ناظمی هم که نامش به عنوان یکی از گزینه‌های لایسنس‌دار و مدعیِ قضاوت در داربی پایتخت مطرح شده بود، باید نبرد تیم‌های هوادار تهران و ذوب‌آهن اصفهان را در هفته پیش‌رو سوت بزند و به نظر می‌رسد که او هم از فهرست گزینه‌های قضاوت مسابقه داربی کنار رفته است.

قضاوت برادران حیدری یا در انتظار یک داور دربی اولی؟

حسن اکرمی، وحید کاظمی، امیر عرب‌براقی، مرتضی منصوریان، بیژن حیدری و پیام حیدری به همراه موعود بنیادی‌فر و کوپال ناظمی چهره‌هایی هستند که دوره لایسنس (VAR) را پشت سر گذاشته‌اند. البته از میان این گزینه‌ها هنوز رسماً مجوزهای لازم برای برادران حیدری و کوپال ناظمی صادر نشده اما گفته می‌شود که مسئولان فدراسیون فوتبال چشم‌انتظار صدور لایسنس‌های آن هستند تا این 3 داور باتجربه بتوانند در مسابقه‌ای که از تکنولوژِی (VAR) استفاده می‌شود، قضاوت کنند.بیژن و پیام حیدری شانس قضاوت در داربی پایتخت را دارند اما مشخص نیست تا هفته آینده، مجوز فعالیت آن‌ها صادر خواهد شد یا خیر و همین مسئله باعث شده تا وحید کاظمی، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان 4 گزینه اصلی قضاوت در داربی پایتخت باشند که گفته می‌شود شانس کاظمی و اکرمی از سایر گزینه‌ها بیشتر است. جالب آنکه هیچ‌کدام از این 4 گزینه تجربه قضاوت در نبرد استقلال و پرسپولیس را ندارند و می‌توانند تجربه‌ای جدید و البته چالش‌برانگیز را هفته آینده به‌دست آورند.

کدخبر: 204425 تاریخ انتشار