عمولا همه ساله ، تعطیلات عید نوروز که یکی از تعطیلات رسمی ایران می باشد از روز ۲۹ اسفند ماه به طور رسمی آغاز و تا روز ۱۳ فروردین سال جدید ، ادامه دارد .

به گزارش منیبان ؛ معمولا همه ساله ، تعطیلات عید نوروز که یکی از تعطیلات رسمی ایران می باشد از روز ۲۹ اسفند ماه به طور رسمی آغاز و تا روز ۱۳ فروردین سال جدید ، ادامه دارد ! که در این زمان، آموزش و پرورش و سایر ادارات اقدام به تعطیلی می نمایند. امسال هم به احتمال زیاد روند کار تعطیلی مدارس به همین منوال می باشد ، زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳​ از اواخر اسفند ماه آغاز می شود و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. معمولا تاریخ شروع تعطیلی عید از ۲۹ اسفند می باشد و کلاس ها تا ۲۸ اسفند ماه تشکیل خواهند شد.

هر چند ، برخی از دانش آموزان از چند روز قبل از رفتن به مدرسه امتناع می کنند که اولیاء مدرسه نیز در روزهای پایانی سال ، سختگیری کمتری نسبت به غیبت دانش آموزان به عمل می آورند.

خصوصا که با اطلاع رسانی والدین و گرفتن مرخصی برای رفتن به مسافرت و … با اولیاء مدرسه هماهنگ شده باشد . امسال که تقریبا وضعیت با هر سال مقداری متفاوت هست .

چون با شروع ماه مبارک رمضان در هفته آخر اسفند  ، حال و هوای هفته آخر اسفند کمی تغییر خواهد کرد و جذاب تر خواهد شد !

حال باید ببینیم که طبق تقویم شمسی سال ۱۴۰۲ روزهای قبل از ۲۹ اسفند مربوط به روزهای شنبه تا دوشنبه ۲۶ تا۲۸ اسفند ماه خواهد بود و قرار گرفتن این دو روز در بین روزهای تعطیل پنج شنبه وجمعه و سه شنبه شنبه ۲۹ اسفند ؛ عده ای از خانواده ها را بدلیل ترافیک روزهای قبل از عید و رفتن به مسافرت و درگیری خانه تکانی هایشان، دانش آموزان خود را از رفتن به مدرسه باز می دارند‌، باید دید که باتوجه به تعطیلات ضروری و برنامه ریزی نشده امسال که به دلیل آلودگی هوا و برودت هوا ایجاد شد و دانش آموزان حسابی از درس و مدرسه حضوری دور بودند باز هم چند روز قبل از عید مدارس تعطیل اعلام خواهد شد یا خیر؟ و مسئولان اداره آموزش و پرورش چند روز قبل از عید سال نو را تعطیل اعلام خواهند کرد؟

در این بین احتمال می رود دانش آموزان تا 27 اسفند به مدرسه بروند.

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ شمسی به ساعت ایران برابر است با ساعت ۶و ۳۶ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ شمسی، برابر با ۲۰ مارس (مارچ) ۲۰۲۴ میلادی و ۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری.باتوجه به ساعت لحظه ی تحویل سال که قبل از ۱۲ ظهر است، روز چهارشنبه برابر با اول فروردین یا نوروز است.

کدخبر: 204806 تاریخ انتشار