یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جواد نکونام، چگونگی آرایش خط دفاعی تیمش است.

به گزارش منیبان؛ سرمربی استقلال تهران برخلاف آنچه تصور می‌شد، با وجود پذیرش باخت 2گله در رفسنجان مقابل مس در جام حذفی، تصمیم به تغییر آرایش تیمش نگرفت و در اهواز و در جدال با استقلال خوزستان، او بازهم آبی‌ها را با آرایش 3دفاعه به میدان فرستاد تا نشان بدهد که بر استفاده از این آرایش تاکید دارد و به نظر می‌رسد که در مسابقه داربی هم نکونام با همین نگرش کارش را پیش خواهد برد و اقدام ریسکی در زمینه تغییر در آرایش نخواهد داشت.

نکونام البته در چند نوبت اذعان داشته که به دنبال تغییر آرایش تیمش بوده اما با توجه به نفرات موجود در فهرست استقلال، او دستِ بازی برای تغییر آرایش ندارد و همین مسئله باعث شده تا سرمربی آبی‌پوشان پایتخت به استفاده از آرایش 2-5-3 استمرار ورزد. در هفته‌های گذشته، پرسپولیس در فاز تهاجمی عملکرد درخشانی داشته که اوج این عملکرد درخشان در نبرد هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان بود که سرخ‌پوشان پایتخت توانستند امید گل بیش از 4 را به‌ثبت برسانند!جواد نکونام با توجه به آمادگی فنی پرسپولیسی‌ها در فاز تهاجمی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌هایش در آستانه دربی پایتخت چگونگی چینش خط دفاعی استقلال است. در هفته‌های گذشته نکونام از بازیکنان مختلف برای حضور در ترکیب 3 نفره تیمش بهره برده تا بتواند به بهترین ترکیب 3دفاعه ممکن برسد و حالا هواداران استقلال چشم‌انتظار رونمایی رسمی نکونام از ایده‌اش برای مسابقه داربی هستند و در این‌باره گمانه‌زنی‌های پرشماری وجود دارد و نکونام 6 بازیکن مختلف را برای حضور در پست دفاع میانی در دسترس خود می‌بیند.

بازگشت سلیمی، اتفاقی محتمل در دربی؟

ایمان سلیمی یکی بازیکنان پرنوسان اما موفق استقلال در فصل جاری محسوب می‌شود. سلیمی از زمان بازگشت دوباره‌اش به ترکیب استقلال در نیم‌فصل دوم، توانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد و در نبرد با سپاهان یکی از بهترین‌های خط دفاعی استقلال بود. با این وجود، در 2 بازی اخیر استقلال، سلیمی نیمکت‌نشین شد و جای خود را به محمدحسین مرادمند داد تا او در کنار رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان کارش را در قلب خط دفاعی استقلال پیش ببرد که مرادمند عملکردی پرنوسان اما موفق داشت.

سرمربی استقلال به نظر می‌رسد درباره استفاده از آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا در ترکیب اولیه تیمش برای مسابقه داربی به جمع‌بندی رسیده و مهم‌ترین محل اختلاف سرمربی آبی‌پوشان پایتخت، استفاده از محمدحسین مرادمند و یا ایمان سلیمی است که با توجه به موفقیت نسبی سلیمی در نبردهای تن‌به‌تن در دیدارهای گذشته، این احتمال وجود دارد که او یکی از سورپرایزهای نکونام برای مسابقه داربی باشد و بعد از 2 بازی دوری از ترکیب اولیه استقلال، به جمع 11 بازیکن اصلی آبی‌پوشان بازگردد.

مثلث خط دفاعی دور رفت تکرار نمی‌شود!

جواد نکونام در مسابقه دربی دور رفت، دستِ کاملاً بسته‌ای در خط دفاع داشت و مصدومیت ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند و عدم حضور رافائل سیلوا در فهرست آبی‌ها باعث شد تا نکونام به سراغ اتخاذ یک تصمیم مهم برود و او از مثلث روزبه چشمی، صالح حردانی و آرمین سهرابیان در خط دفاعی تیمش استفاده کرد که حضور حردانی در خط دفاعی آبی‌ها اتفاق غیرمنتظره‌ای بود؛ هر چند که او توانست انتظارات را برآورده کند و با وجود حضور در پستی غیرتخصصی، عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت.

روزبه چشمی و صالح حردانی برای مسابقه پیش‌رو در دسترس کادرفنی استقلال هستند اما با این وجود احتمالاً هر 2 بازیکن در پست‌های تخصصی‌شان در مقابل پرسپولیس به میدان خواهند رفت. با توجه به عملکرد قابل‌قبول چشمی و صالح حردانی در پست‌های هافبک دفاعی و وینگ‌بک راست، احتمالاً این 2 بازیکن در همین پست‌ها برابر سرخ‌پوشان پایتخت صف‌آرایی می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد به مانند داربی رفت، آن‌ها بخواهند در خط دفاعی استقلال به میدان بروند؛ هر چند که در صورت وقوع بحران و حادثه‌ای غیرمنتظره برای مدافعان تخصصی استقلال، این 2 بازیکن در دسترس‌ترین گزینه‌های نکونام برای حضور در خط دفاعی استقلال محسوب می‌شوند.

کدخبر: 205234 تاریخ انتشار