صد و سومین دربی پایتخت در حالی فردا برگزار می‌شود که دروازه‌بان پرسپولیس از شرایط آرمانی فاصله گرفته و دروازه‌بان استقلال هم مدت‌هاست طعم پیروزی در دربی را نچشیده است.

به گزارش منیبان، چند وقتی است که بیرانوند آن دروازه‌بان همیشگی نیست. تا همین چندماه قبل حضور او در چارچوب دروازه پرسپولیس، باعث اطمینان خاطر هواداران می‌شد، ولی عملکرد متزلزل این دروازه‌بان پس از جام ملت‌ها کاملا مشهود بود و خصوصا پس از اشتباه مهلکی که مقابل فولاد انجام داد، هم اکنون پرسپولیسی‌ها چندان خیالشان بابت دروازه راحت نیست و نگرانی‌هایی در خصوص بازی فردا دارند.

به نظر می‌رسد افت بیرانوند پس از بازی با قطر در جام ملت‌ها استارت خورد. دروازه‌بان تیم ملی در حالی سه گل از قطر دریافت کرد که به عقیده کارشناسان روی گل اول تاحدودی مقصر بود. پس از حذف تیم ملی در نیمه نهایی جام ملت‌ها و بر باد رفتن آرزوی قهرمانی، طبیعی بود که ضربه روحی بزرگی به ملی‌پوشان وارد شود و بیرانوند هم از این شوک روانی بی‌نصیب نماند و گل بچگانه‌ای که مقابل فولاد دریافت کرد، نشان داد دروازه‌بان پرسپولیس تمرکز سابق را ندارد و دچار افت شده است.در طرف مقابل، سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال را داریم که شاید مانند بیرانوند زیر فشار انتقاد نباشد، اما یکی نکته بسیار تاریک و منفی در خصوص عملکرد وی وجود دارد و آن هم ناکامی مطلق در دربی‌های پایتخت است. در حقیقت، حسینی تاکنون 11 بار به عنوان دروازه‌بان استقلال حضور در دربی را تجربه کرده و تیم او در هیچکدام از این بازی‌ها نتوانسته پرسپولیس را در جریان بازی شکست بدهد.

اولین باری که حسینی حضور در دربی را تجربه کرد، به 4 آبان 1396 برمی‌گردد که سکان هدایت استقلال در دستان وینفرد شفر بود و سرمربی آلمانی تصمیم گرفت از حسینی در چارچوب دروازه استفاده کند. استقلال آن بازی را با نتیجه 1-0 شکست خورد و پس از آن هم در تمام دربی‌هایی که حسینی دروازه‌بان بود، استقلال به نتیجه تساوی یا شکست مقابل حریف دیرینه دست یافت.هم اکنون، دربی 103 در حالی فردا برگزار می‌شود که حسینی دوازدهمین دربی عمر خود را تجربه خواهد کرد و انگیزه زیادی برای شکستن طلسم تاریک خود مقابل قرمزها دارد.در آن طرف زمین هم، بیرانوند سعی می‌کند با نهایت آمادگی درون دروازه حاضر شود تا ثابت کند افتش مقطعی بوده و این توانایی را دارد که با مهارت سابق از دروازه پرسپولیس مراقبت کند.تقابل دو دروازه‌بان سرخابی از نکات جالب بازی فردا خواهد بود و باید دید در نهایت کدام سنگربان نمایش مطلوب‌تری را ارائه خواهد داد.

کدخبر: 205405 تاریخ انتشار