ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم بردی نداشته و هر 4 بازی گذشته خود در ورزشگاه فولادشهر را بدون زدن گل، واگذار کرده است.

به گزارش منیبان، ذوب‌آهن در شبی که بخت یارش نبود با نتیجه 2 بر صفر به شمس آذر باخت تا بازهم ورزشگاه فولادشهر برایش پیام‌آور شادی نباشد. باختی که فارغ از سقوط به رده نهم جدول رده‌بندی، باعث شد تا بار دیگر محمد ربیعی از سمت خود استعفا کند. البته که این استعفا مورد پذیرش قرار نگرفت اما کم‌تر کسی توقع داشت چنین نتایج عجیبی در نیم‌فصل دوم برای گاندوها به ارمغان بیاید. نتایجی که سرانجام آن‌ها را به نیمه دوم جدول فرستاد.

یکی از 2 تیم بدون برد در نیم‌فصل دوم

ذوب‌آهن در کنار صنعت‌نفتِ قعرنشین، تنها تیم‌های بدون برد نیم‌فصل دوم هستند. سفیدوسبزها در 6 بازی به انجام رسانده و از 18 امتیاز در دسترس، تنها 2 امتیاز جمع‌آوری کردند و 4 شکست و 2 تساوی عایدشان شد. با این اوصاف تعداد هفته‌هایی که تیم اصفهانی در لیگ به برتری دست پیدا نکرده، به 7 هفته رسیده است. آخرین پیروزی گاندوها در جدال با صنعت‌نفت در هفته چهاردهم بود که آن‌ها با تک گل محمدجواد محمدی در آبادان به پیروزی رسیدند.

صدرنشین در خارج از خانه؛ قعرنشین در خانه!

اتفاق عجیبی که در این فصل برای تیم تحت هدایت محمدربیعی رخ داده، عملکرد دور از انتظار این تیم در دیدارهای خانگی و خارج از خانه بوده است. ذوب‌آهن در 10 بازی بیرون از خانه، 5 برد و 5 تساوی داشته و هیچ باختی را متحمل نشده و با 20 امتیاز در صدر جدول دیدارهای بیرون از خانه بوده است. روی دیگر سکه مربوط به بازی‌های خانگی می‌شود. وقتی که متوجه می‌شویم آن‌ها در 11 مسابقه خانگی فقط 7 امتیاز اندوخته داشته‌اند و تنها نسبت به صنعت‌نفت عملکرد بهتری داشته‌اند. یک برد، 4 تساوی و 6 باخت، خلاصه عملکرد نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 در لیگ 23 بوده است.

تراکتور و کیا، تنها تیم‌هایی که به ذوب‌آهن در فولادشهر باختند

ذوب‌آهن در هر 4 بازی خانگی خود در نیم‌فصل دوم شکست خورده و امتیازی به‌دست نیاورده است. ملوان، پرسپولیس، استقلال خوزستان و شمس‌آذر تیم‌هایی بوده‌اند که از سد گاندوها گذشته‌اند و حتی از این تیم گل هم دریافت نکرده‌اند. شاگردان محمد ربیعی 7 دیدار اخیر خانگی‌شان در لیگ را نبرده‌اند و در 6 مسابقه اخیر گلی هم به‌ثمر نرسانده‌اند. آخرین گل این تیم در ورزشگاه فولادشهر مربوط به هفته یازدهم می‌شود که مهدی‌ مهدی‌پور از استقلال به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. تراکتور هم تنها تیمی بوده که در این فصل به ذوب‌آهن در اصفهان باخت. فردین یوسفی زننده تنها گلزن آن بازی بود و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد پس از آن و گذشت بیش از 5 ماه، ذوبی‌ها در لیگ بردی خانگی به‌دست نیاورند و تنها یک مرتبه در جام حذفی از سد آکادمی کیا بگذرند.

کدخبر: 208803 تاریخ انتشار