گذر موج دامنه کوتاه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور سبب افزایش ابر، بارش رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان می‌شود.

به گزارش منیبان به نقل فرارو، بنابر گزارش هواشناسی کشور امروز (۲۱ مرداد) در نوار شمالی کشور رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، همچنین در ساعات عصرگاهی و اوایل شب نیز در مناطقی از شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات شمال هرمزگان نیز رشد ابر‌های همرفتی و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

امروز (۲۱ مرداد) تشدید فعالیت ناپایداری‌های موسمی به ویژه در ساعات عصرگاهی و اوایل شب در غرب و جنوب فارس، غرب هرمزگان سبب صدور هشدار نارنجی هواشناسی شده‌است که مخاطراتی همچون طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

دوشنبه (۲۲ مرداد) نیز رگبار پراکنده و خفیف در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

امروز (۲۱ مرداد) و دوشنبه (۲۲مرداد) شرق سواحل دریای خزر و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

آسان تهران نیز صاف تا قسمتی ابری است. پایتخت نیز نوسانات دمایی ۲۸ و ۴۰ درجه سانتی‌گراد را می‌گذراند.

کدخبر: 229711 تاریخ انتشار