یک مقام بلندپایه کاخ سفید گفته است که آمریکا قصد کاهش سریع و فوری محدودیت های کرونایی را در پی پایان کاهش همه گیری ندارد، بلکه سازوکار تازه ای برای سفرهای بین المللی ایجاد خواهد کرد که دربرگیرنده پیگیری تماس های مسافرانی است که قصد ورود به خاک این کشور را دارند.

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رویترز؛ جف زینتس هماهنگ کننده واکنش کاخ سفید در برابر ویروس کرونا به هیئت مشاوره ای سفر و گردشگری ایالات متحده گفته است که دولت با توجه به موارد ابتلا به گونه دلتای کرونا در آمریکا و دیگر کشورهای جهان، قصد لغو محدودیت های سفرهای بین المللی را ندارد.  

رویترز در ماه اوت گزارش داده بود که کاخ سفید شرایط و الزامات تزریق واکسن برای ورود به خاک آمریکا را تهیه می کند که شاید شامل همه مسافران بیگانه شود. کاخ سفید هم پیش از این تائید کرده بود که قصد دارد تزریق واکسن را برای بیگانگانی که قصد ورود به خاک آمریکا دارند، اجباری اعلان کند.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا نیز گفته است که اوج گیری ابتلا به کووید – ۱۹ مانع لغو محدودیت های بین المللی سفر می شود.

زینتس بدون ارایه معیارها و شرایط به خصوص تازه برای دوره کاهش محدودیت های مسافرتی و با درخواست از شرکت های مسافرتی مانند شرکت های هواپیمایی برای الزامی کردن تزریق واکسن برای کارکنانشان، گفته است که طرح تازه ای که قرار است جایگزین محدودیت های کنونی شود، امن تر، نیرومندتر و مناسب تر خواهد بود.

با اینکه زینتس گفته است که دولت بایدن خواستار لغو هر چه زودتر محدودیت های مسافرتی است، اما برخی مقام های صنعت گردشگری و سفر در آمریکا، نگران ادامه محدودیت های کنونی در ماه های آینده و حتی تا سال ۲۰۲۲ هستند.  

محدودیت های مسافرتی اضافی ایالات متحده که نخست در ژانویه ۲۰۲۰ برای پیشگیری از گسترش کووید -۱۹ بر چین اعمال شد، در ماه مه (اردیبهشت) چندین کشور دیگر مانند هند را نیز فراگرفت.

کدخبر: 38847 تاریخ انتشار