رسانه‌های لبنان از آتش‌سوزی در مخازن نفتی نزدیک نیروگاه برق الزهرانی که به دلیل کمبود سوخت تعطیل شده است،‌ خبر دادند.

به گزارش منیبان؛ به نقل از صفحه توئیتر تلویزیون الجدید لبنان، آتش سوزی بزرگی در نزدیکی تاسیسات نفتی در الزهرانی در جنوب لبنان رخ داد.

این رسانه ویدئویی از این آتش سوزی را  منتشر کرده است .

مقامات لبنانی تاکنون اظهار نظری در خصوص این حادثه نکرده‌اند.

دیروز (یکشنبه) ، در حالیکه لبنان با شدیدترین بحران‌های اقتصادی روبرو است، قطعی برق به دلیل توقف فعالیت دو نیروگاه مهم به خاطر کمبود سوخت، این کشور را در خاموشی فرو برد.

 

شرکت ملی برق لبنان روز یکشنبه با تایید قطع کامل برق در این کشور، دلیل قطعی برق را از کار افتادن فعالیت دو نیروگاه بزرگ دیرعمار و زهرانی، به دلیل نبود سوخت اعلام کرد. یک مقام دولتی لبنان نیز به خبرگزاری رویترز گفت این دو نیروگاه بزرگ، به خاطر کمبود سوخت تعطیل شده‌اند.

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، لبنان با یکی از بزرگترین بحران‌های اقتصادی روبرو است. بانک جهانی، بحران بی‌سابقه اقتصادی در این کشور را یکی از بی‌سابقه‌ترین موارد بحران در جهان از سال ۱۸۵۰ برشمرده است. 

لبنان، در ماه‌های اخیر، به دلیل کمبود سوخت نیروگاه‌ها، با جیره‌بندی برق مواجه بوده است. در برخی موارد، مدت زمان بی‌برقی در این کشور به ۲۲ ساعت در شبانه‌روز رسیده بود.

سقوط ارزش پول ملی در لبنان و کمبود ارزهای خارجی، به بحران در این کشور، در ۱۸ ماه گذشته، شدت بخشیده است. با ادامه این بحران، نیمی از جمعیت لبنان فقیر شده اند. 

با ادامه بحران عمیق اقتصادی در لبنان، اعتراض‌های گسترده‌ای علیه سیاستمداران «فاسد و ناکارآمد» در این کشور شکل گرفته است.

به گفته یک مقام ارشد دولتی در لبنان، بسیار بعید است که فعالیت نیروگاه‌ها در روزهای آینده از سرگرفته شود. قطع کامل برق در لبنان، زندگی شهروندان این کشور و بسیاری از مراکز حیاتی در لبنانی را فلج کرده است.

شرکت ملی برق لبنان، روز شنبه ۹ اکتبر، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از توقف فعالیت نیروگاه دیرعمار، به‌دلیل فقدان سوخت، نیروگاه زهرانی نیز، حوالی بعداز ظهر روز شنبه، به همین دلیل از مدار خارج شد.

از آغاز ماه اکتبر، تاکنون، این دومین بار است که شرکت ملی برق لبنان، بروز مشکل در فعالیت نیروگاه‌های برق در این کشور را مورد تایید قرار داده است. در اوایل ماه جاری، فعالیت نیروگاه‌ها، پس از چند روز، بار دیگر از سرگرفته شد. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد در وزارت انرژی لبنان گزارش داد: تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی برای این معضل در جریان است. 

کدخبر: 43378 تاریخ انتشار