ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، سطح پایین درآمد بسیاری از مردم روسیه را دشمن اصلی این کشور خواند و گفت: بزرگترین دشمن ما در آمد پایین میلیونها شهروند این کشور است.

به گزارش منیبان؛ به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در دیدار با نمایندگان دوره جدید و هشتم دومای روسیه گفت: کشور ما و همه ما، چالش های مشابه زیادی داریم اما دشمن اصلی ما و تهدید برای ثبات توسعه کشور و روند توسعه جمعیتی روسیه، سطح پایین درآمد مردم است.

رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اهمیت حمایت دولت از خانواده ها در این کشور تصریح کرد: در سالهای آینده باید سیستم جامع حمایت از خانواده ها از زمان انتظار مادران برای تولد نوزاد تا زمان پایان مدرسه فرزندان را تنظیم کنیم. 

پوتین با بیان اینکه اجرای این برنامه را آغاز کرده ایم و مرحله به مرحله اقدام می کنیم افزود: هر گام در این برنامه را با تامین مالی ان به اجرا در می آوریم. 

وی در این راستا، بر تلاش برای افزایش درآمد مردم روسیه، ایجاد فرصت های شغلی جدید در همه مناطق این کشور، تامین شرایط برای ادامه رشد اقتصادی روسیه و تغییر ساختار آن و حمایت از بخش های نیازمند به تکنولوژی پیشرفته و رفع موانع برای توسعه بخش تجاری خرده پا تاکید کرد. 

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: مسائل حاد در عرصه های بهداشت و پزشکی، آموزش و سیاست گذاری مسکن و زیست محیطی به توجه خاص نیاز دارد و حل این مسائل و مسائل دیگر تا اندازه زیادی به فعالیت دومای روسیه به عنوان نهاد عالی دولتی کشور بستگی دارد. 

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود به همه گیری کرونا و ضربات آن به اقتصاد کشورهای جهان و ازجمله روسیه اشاره کرد و افزود: اقتصاد روسیه بار دیگر تا سطح دوره پیش از کرونا رشد کرده است اما مسائل زیادی ازجمله تورم وجود دارد که در سال جاری بیش از ۵.۸ درصد خواهد بود. 

وی تصریح کرد که تورم به اقشار کم درآمد جامعه بیشتر از بقیه ضربه می زند و باید به این نکته توجه کرده و به آن واکنش مناسب نشان دهیم. به همین دلیل کمک هزینه های اجتماعی که از بودجه روسیه تامین می شود باید در سال ۲۰۲۲ باتوجه به سطح تورم افزایش بیابد. 

 در روسیه حدود ۲۰ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کند که ۱۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد و پوتین و سایر مقامهای روسیه بارها بر حل این مساله و لزوم تلاش برای کاهش شمار فقرا در این کشور تاکید کرده اند.

پوتین بتازگی در مورد فقر در روسیه گفت: در زمان حاضر شرایط مردم به گونه ای نیست که همه بتوانند آهنگ مثبت احیای اقتصاد روسیه پس از دوره سقوط اقتصادی بر اثر همه گیری کرونا را احساس کنند. 

 وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا شمار قابل توجهی از مردم روسیه را از فقر نجات داد. 

رئیس جمهوری روسیه گفت: متاسفانه رفع کامل پیامدهای منفی همه گیری جهانی کرونا در عمل ناممکن است. اما با این وجود روسیه بهتر از بسیاری از کشورهای دیگر از عهده حل مسائل برمی آید. 

در سال جاری میلادی خط فقر روسیه ۱۵ هزار روبل (۲۱۰ دلار) در ماه اعلام شده است. 

کدخبر: 43652 تاریخ انتشار