کره شمالی صنعت سرگرمی کره جنوبی را متهم کرد که از طریق معاملات "ناعادلانه" به نفع شرکت های آمریکایی مانند نتفلیکس کار می‌کند.

به گزارش منیبان؛ از یونهاپ، وب سایت میاری که یک رسانه تبلیغاتی کره شمالی است روز دوشنبه در مطلبی نوشت: شرکت های سرگرمی کره جنوبی به نتفلیکس روی آورده اند تا وضعیت تجاری خود را در بحبوحه رکود تجاری ناشی از همه گیری کرونا بهبود بخشند.

این مقاله به سریال پرطرفدار نتفلیکس با نام «بازی مرکب» ساخته کره جنوبی اشاره ای نکرده اما انتشار آن به دنبال جنجال اخیر در کره جنوبی بر سر نحوه معامله نتفلیکس با تهیه کنندگان این سریال نشان می دهد که انتقاد کره شمالی به خاطر این سریال است.

میاری نوشته است: آثار بسیاری از کره جنوبی، از جمله فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، در نت‌فلیکس نمایش داده می‌شوند و میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کنند، اما شرکت‌های سازنده فیلم کره‌جنوبی تنها حدود ۱۰ درصد از هزینه تولید خود را دریافت می‌کنند و این ناعادلانه است؛ آن ها فقط شکم شرکت های آمریکایی را پر می‌کنند.

این نشریه همچنین ادعا کرد که تعداد فزاینده ای از مردم کره جنوبی از این که آثار فرهنگی آنها به ماشین های پول سازی برای شرکت های آمریکایی تقلیل یافته است، ناراحت هستند.

منتقدان می گویند که قراردادهای نتفلیکس به گونه ای طراحی شده است که این شرکت هزینه تولید، بازاریابی و دوبله یک اثر را در خارج از کشور پرداخت کند، اما در صورت پرفروش شدن اثر، هیچ اضافه پرداختی برای تهیه کنندگان در نظر نمی گیرد.

رسانه های تبلیغاتی کره شمالی اخیراً گزارشی منفی از «بازی مرکب» با تمرکز بر خشونت و جامعه سرمایه داری که در این سریال به تصویر کشیده شده است، منتشر کرده اند.

کدخبر: 46802 تاریخ انتشار