رئیس پلیس فتا پایتخت از فاش شدن راز پوکه‌های پر شده آمپول درمان کرونا خبر داد.

به گزارش منیبان؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: فردی ضمن مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ، مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید آمپول‌های درمانی کرونا «رمدسیویر» کرده و زمانی که آنها را جهت استفاده به پزشک مربوطه تحویل داده متوجه شده این آمپول‌ها قابلیت استفاده ندارد و محتویات داخل آن به صورت دستی پر شده است.

او ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت با توجه به ابتلای همسرم به ویروس کرونا، در فضای مجازی جستجو کرده و در اینستاگرام با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این آمپول معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه بنده مبلغی جهت خرید این داروها برای وی واریز کرده و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد این داروها به هیچ عنوان قابل استفاده نمی‌باشد.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کرده و با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند متهمین با تشکیل یک باند چهار نفره و راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان داروهای درمانی کرونا به افرادی که نیازمند این دارو هستند، می‌کند.

او تصریح کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمین و پس از تشریفات قضائی، در نهایت مجرمین در حالی که در مخفیگاه خود در حال پر کردن پوکه‌های خالی آمپول‌های درمانی کرونا «رمدسیویر» با مواد غیرقابل استفاده و فاسد بودند طی یک عملیات پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شدند و بیش از ۴۵ هزار قلم از انواع داروهای کمیاب، نایاب و تعداد زیادی از این پوکه‌های پر شده از محل اختفای این افراد کشف گردید.

سرهنگ معظمی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلاً دارویی در اختیار ندارند و با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

کدخبر: 47171 تاریخ انتشار