جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در جریان نهمین نشست کمیته مشترک تجاری که قرار است فردا (شنبه) در تهران برگزار شود، تفاهم نامه برگزاری نمایشگاه را امضا خواهند کرد.

به گزارش منیبان؛ از روابط عمومی وزارت بازرگانی پاکستان، «عبدالرزاق داود» سرپرست این وزارتخانه و مشاور نخست وزیر در امور بازرگانی و سرمایه گذاری که امروز (جمعه) عازم ایران شده قرار است فردا در دور بعدی کمیته مشترک تجاری دو کشور شرکت کند.

در بیانیه‌ای در این خصوص آمده است: نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور به ریاست «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی از فردا به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد: برخی از مقامات ارشد این وزارتخانه، مسوولان گمرکات، دولت ایالت بلوچستان و روسای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان و اتاق بازرگانی و صنایع کویته مشاور نخست وزیر پاکستان را در این نشست‌ها همراهی می‌کنند.

هر دو طرف در مورد تجارت تهاتر، همکاری در حمل و نقل، توافقنامه تجارت آزاد، ساخت بازارچه‌های مرزی و سایر موضوعات موثر برای گسترش تجارت دوجانبه گفت وگو خواهند کرد.

عبدالرزاق داود قرار است با وزیر راه و شهرسازی و وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز دیدار کند. همچنین دیدار روسای اتاق‌های بازرگانی ایران نیز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری برای شرکت در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری با جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقامات کشورمان با هدف پیشبرد همکاری‌های بازرگانی، اقتصادی و تجارت مرزی صبح امروز عازم «تهران» شد.

وی ماه گذشته طی دیدار رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی در اسلام‌آباد سفر آتی خود به ایران را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

گفتنی است، هشتمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان اواسط تیرماه ۱۳۹۸ به میزبانی دولت پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.

کدخبر: 47376 تاریخ انتشار