امارات متحده عربی بعد از ظهر پنجشنبه با دولت سوریه توافقنامه همکاری در زمینه احداث نیروگاه در ریف دمشق را امضا کرده است.

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ این توافقنامه بین وزارت برق سوریه با مجموعه‌ای از شرکت‌های اماراتی برای ایجاد نیروگاه فتوولتائیک با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات در منطقه وادی الربیع نزدیک نیروگاه تشرین در حومه دمشق امضا شداست.

براساس این توافق که نسخه ای از آن در اختیار سانا قرار گرفته است، مقرر شد که اعتبار لازم برای احداث این نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی از طریق ارائه تسهیلاتی با باز پرداخت ۱۰ ساله پس از بهره برداری هر بخش از پروژه تامین شود.

سانا گفت : انتظار می‌رود تولید برق سالانه سوریه با این توافقنامه به حدود ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برسد و این پروژه سالانه حدود ۱۲۵ هزار تن سوخت را تامین می‌کند.

امضای این توافقنامه به دنبال سفر روز سه شنبه هیأت اماراتی به ریاست «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امورخارجه دولت ابوظبی به دمشق صورت گرفته است

وزیر امورخارجه امارات همچنین با «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف، تلاش برای کشف افق‌های جدید همکاری بویژه در بخش‌های مهم گفت‌وگو کرد.

همچنین دیروز پنجشنبه کنان زهرالدین سرکنسول جدید سوریه، استوارنامه خود را در امارات دبی و امارات شمالی ، کشور امارات متحده عربی تحویل داده است.

کدخبر: 48405 تاریخ انتشار