به مناسبت هفته پیشگیری از دیابت:

همزمان با هفته پیشگیری از دیابت خدمات سلامت محور رایگان در قالب اعزام کاروان سلامت به محلات محروم و روستاهای حریم منطقه ۱۹ ارائه می شود.

به گزارش منیبان؛ مهدی بصیری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به تدارک ویژه برنامه های سلامت محور هفته پیشگیری از دیابت در راستای کمک به پیشگیری از ابتلا و  ایجاد زندگی بدون دیابت گفت: در همین راستا کاروان سلامت به منظور ارائه خدمات رایگان شامل ویزیت پزشکی، غربالگری قندخون، واکسیناتور و مشاوره تغذیه به محلات محروم و روستاهای حریم در هفته پیشگیری از دیابت اعزام می شود.

او همچنین از اجرای پویش زندگی بدون دیابت خبر داد و افزود: این پویش در قالب برپایی همایش پیاده روی، ویزیت رایگان، برگزاری مسابقه ورزشی در بوستان های منتخب، جشنواره غذایی و مسابقه مجازی پخت غذای دیابتی( بصورت تهیه و ارسال فیلم های آموزشی از نحوه پخت غذای بیماران دیابتی) اجرا می شود.

بصیری همچنین به بازگشایی مدارس و استفاده از ظرفیت دانش آموزان در برگزاری برنامه های این هفته اشاره و اظهار کرد: به همین مناسبت برنامه همیار دیابت با هدف انتقال مفاهیم آموزشی به دانش آموزان و خانواده هایشان اجرا خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به خدمات کانون دیابت منطقه و عضویت 308 نفر در این کانون بیان کرد:  خدمات این کانون در راستای خودمراقبتی در افراد دیابتی و پیشگیری از ابتلا سایر شهروندان به دیابت ارائه می شود که در دوران شیوع کرونا اغلب در حوزه آموزش مجازی تحت گروه همتایان دیابت و پاسخ به سوالات افراد دیابتی صورت گرفته است.

کدخبر: 49253 تاریخ انتشار