منابع صنایع نظامی روسیه اعلام کردند سامانه "اس ۵۵۰" که روسیه در حال کار بر روی آن است، قابلیت انهدام فضاپیمای مافوق صوت آمریکایی « X-۳۷» را دارد.

 به گزارش منیبان، خبرگزاری ریانووستی روز شنبه به نقل از دو مقام صنایع نظامی روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند موشکی اس-۵۵۰ که ساخت آن شروع شده است، می تواند فضاپیمای بدون سرنشین آمریکایی ایکس-۳۷ را در فضا نابود کند.  

یکی از این مقام های صنایع نظامی که نامش اعلام نشده است تصریح کرد که آمریکا مدعی شده است فضاپیمای بدون سرنشین ایکس-۳۷ برای اهداف علمی و تجسسی ساخته شده است اما این فضاپیماها قادر به حمل چند کلاهک هسته ای هستند.

به گفته این مقام،  فضاپیمای بدون سرنشین ایکس-۳۷ یک سیستم تهاجمی فضایی است.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، رقابت تسلیحاتی روسیه و آمریکا در فضا آغاز شده است و هفته گذشته روسها سلاح ضدماهواره آزمایش کردند و توانستند با آن یک ماهواره از کار افتاده خود را در فضا نابود کنند و آمریکا به این اقدام روسیه اعتراض کرد.   

وزارت دفاع روسیه یک هفته پیش، از برنامه ساخت مجموعه های پدافند موشکی جدید اس-۵۵۰ در این کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزرش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جلسه اخیر با سران وزارت دفاع روسیه و صنایع دفاعی این کشور بر اهمیت توسعه سیستم های پدافند هوایی و موشکی جدید در روسیه و تحویل مجموعه های جدید اس-۳۵۰، اس-۵۰۰ و اس۵۵۰ به نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود جزییات بیشتری در مورد مشخصات فنی مجموعه جدید اس-۵۵۰ اعلام نکرده است.

در همین حال تارنمای روسی آویاپرو که اخبار مربوط به واحدهای هوایی و پدافندهای هوایی و موشکی روسیه را منتشر می کند، نوشت: بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه قبلا منتشر کرده است، افزایش برد پرواز در سیستم های جدید پدافند موشکی این کشور بی معنی است.

رسانه روسی افزود: این اطلاعات به آن معنی است که کارشناسان صنایع نظامی روسیه در ساخت تسلیحات پدافند موشکی جدید، بیشتر به افزایش دقت و کارایی آن توجه می کنند.

به نوشته آویاپرو، به احتمال زیاد اس-۵۵۰ همان برد اس-۵۰۰ را دارد اما سکوی پرتاب آن گنجایش تعداد بیشتری موشک را دارا خواهد بود.

کدخبر: 49639 تاریخ انتشار