کشور ژاپن درصدد فروش هواپیمای ترابری نظامی دورپرواز "سی-۲" به مشتریان خاورمیانه است و بطور خاص کشور امارات را به عنوان مشتری در نظر دارد.

به گزارش منیبان؛ از پایگاه خبری اوراسین تایمز، وزارت دفاع ژاپن هواپیمای C-۲ را در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۱ به نمایش گذاشت و گزارشها حاکی است که مذاکرات ژاپن برای فروش این هواپیما به امارات در مراحل پیشرفته است.

سرهنگ یوتاکا سایتو مدیر برنامه هواپیماهای سی-۲ به نشریه "جینز" گفت که آنها در حال بررسی زمینه‌های همکاری با کشورهای خاورمیانه هستند و دولتهای ژاپن و امارات به بحث در این زمینه ادامه می‌دهند که چه نوع همکاری بین دو کشور امکان پذیر خواهد بود.

سایتو گفت که سرعت بالا و برد/ مسافت پروازی بالاتر هواپیمای ترابری نظامی سی-۲ از جمله مزیت‌های این هواپیما نسبت به سایر رقیبان است.

 

ژاپن به فکر صادرات سی-۲

توکیو از هم اکنون کار بازاریابی برای فروش هواپیمای سی-۲ و ارائه اطلاعات مربوطه به کشورهای خاورمیانه را شروع کرده است. این تلاش‌ها بخشی از هدف ژاپن برای وارد شدن به صنعت دفاعی جهانی است.

"نیکی آسیا" در سال ۲۰۱۷ گزارش داده بود که دولت ژاپن در تماس با امارات در خصوص احتمال فروش هواپیماهای سی-۲ است. این هواپیما به عنوان جایگزینی برای هواپیماهای "هرکولس سی-۱۳۰" مطرح شده است.

هواپیمای سی-۲ تولید شده شرکت صنایع سنگین کاواساکی مسافت پروازی ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر دارد که تقریبا دو برابر مسافت پروازی هرکولس سی-۱۳۰ است. سی-۲ همچنین ظرفیت حمل بار حداکثر در حدود ۴۰ تن را دارد که چهار برابر سی-۱۳۰ است.

هواپیمای سی-۲ از ژوئن ۲۰۱۶ وارد سرویس نظامی در ارتش ژاپن شده است و انتظار می رود که جایگزین هواپیمای قدیمی‌تر سی-۱ بشود که از دهه ۱۹۷۰ میلادی در سرویس بوده است.

کدخبر: 50089 تاریخ انتشار