به رغم تکاپوی دولت جو بایدن برای تامین بودجه زیرساخت ها به منظور کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور هنوز هم مسائلی همچون تورم بالا، مهاجرت، اقتصاد و سیاست خارجی و روابط نژادی جزو حوزه هایی هستند که بایدن نتوانسته عملکرد خود را به سطح مطلوبی نزد آمریکایی ها ارتقا دهد.

به گزارش منیبان؛ روزنامه نیویورک پست با انتشار نتایج یک نظرسنجی جدید تایید کرد که مردم آمریکا عمیقا از عملکرد بایدن در اداره آمریکا ناراضی هستند و فقط ۴ درصد از آنها بر این باورند که همه چیز در آمریکا «بسیار خوب» است.

در حالی که نتایج نظرسنجی سی بی اس نیوز و موسسه یوگاو محبوبیت بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را ۴۴ درصد عنوان کرده که بالاتر از نتایج برخی دیگر از نظرسنجی های انجام شده در چند وقت گذشته است، این نتایج همچنین نشان داد که نمره بایدن در مدیریت تورم (۶۷ درصد)، مهاجرت (۶۴ درصد)، اقتصاد (۶۱ درصد)، سیاست خارجی (۵۸ درصد) و روابط نژادی (۵۶ درصد) منفی است.

اما امتیاز بایدن در توزیع واکسن کرونا با حمایت ۵۳ درصدی مردم آمریکا مثبت است.

وقتی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی سوال شد نظر آنها درباره آنچه که در آمریکا رخ می دهد چیست ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند «تاحدی» یا «بسیاربد» است و تنها ۳۰ درصد بیان کردند که اوضاع «بسیار» یا «نسبتا خوب» است.

اکثریت آمریکایی ها تورم بالا و افزایش هزینه ها (۸۴ درصد)، افزایش بهای گاز (۷۴ درصد)، کمبود تولید و خدمات (۷۱ درصد) و عدم بازگشت کسب و کارها به وضعیت عادی بعد از کاهش کرونا (۶۰ کرونا) علت ضعف اقتصادی کشورشان قلمداد می کنند.

نرخ تورم در آمریکا که در سه دهه گذشته بی سابقه بوده است بیشترین فشار را بر خانواده های آمریکایی وارد کرده است.

۸۰ درصد از آمریکایی ها می گویند خرید اقلام قیمت بالا را به تاخیر انداخته اند، ۷۹ درصد می گویند سفرهای کمتری انجام می دهند، ۷۸ درصد خرید هدایا را کاهش داده اند و ۷۱ درصد نیز از میزان جشن های تعطیلات کاسته اند.

این در حالیست که دموکرات ها و جمهوریخواهان هیچ یک از تاثیرات اختلال در زنجیره عرضه کالاها در امان نیستند و ۹۲ درصد جمهوریخواهان و ۷۵ درصد دموکرات ها توافق دارند که اقلامی که خریداری می کنند به طور معمول هزینه بیشتری می برد و ۷۰ درصد از جمهوریخواهان و ۵۳ درصد از دموکرات ها می گویند اقلام مورد نیاز آنها در دسترس نیست.

یکی از مسائلی که حمایت از بایدن را جلب کرده طرح یک تریلیون دلاری زیرساخت ها است که در اوایل ماه جاری میلادی در کنگره به تصویب رسید و طرحی بود که مورد حمایت هر دو حزب قرار داشت. ۵۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اخیر از این طرح حمایت کردند در حالی که ۴۲ درصد مخالف آن بودند.

در رابطه با مساله مهاجرت، ۵۷ درصد آمریکایی ها می گویند بایدن به «اندازه کافی در این زمینه سختگیری نکرده است، و فقط ۲۸ درصد عملکرد بایدن در زمینه مسائل مهاجریت را منطقی می دانند و تنها ۱۵ درصد اقدامات دولت کنونی آمریکا در بحث مهاجرت را «بسیارسختگیرانه» توصیف کرده اند.

در رابطه با غرامت به خانواده های مهاجران که در مرزها از یکدیگر جدا شده اند ۶۳ درصد مخالف و ۳۷ درصد موافق بودند.

اما درباره این که چرا مهاجران راهی آمریکا می شوند نظرات شرکت کنندگان تقریبا نزدیک هم بود. ۵۳ درصد گفتند مهاجران فکر می کنند که دولت بایدن به آنها اجازه ورود به کشور را می دهد، این در حالی بود که ۵۲ درصد بر این نظر بودند که مهاجران به امید یافتن شغل و زندگی بهتر راهی آمریکا می شوند. ۳۴ درصد از شرکت کنندگان معتقدند آنها از جنایت و خشونت در کشورشان فرار می کنند و تنها ۱۳ درصد مهاجران را افراد جانی و عضو باندهای تبهکار می دانند.

این نظرسنجی با مشارکت دو هزار ۵۸ نفر از افرادبزرگسال آمریکایی در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۹ نوامبر  (۲۸-۲۴ آبان) و با حاشیه خطای مثبت و منفی سه درصد انجام شده است.

کدخبر: 50143 تاریخ انتشار