اعلام جزئیات ورود دستگاه‌های اجرایی به ثبت اطلاعات در سامانه ثبت حقوق و مزایا قابل تامل است و نشان می‌دهد که نزدیک به ۲۰ دستگاه هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با حقوق کارکنان خود ثبت نکرده‌اند.

به گزارش منیبان، 15 آذرماه سال جاری پایان مهلت تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی برای ورود اطلاعات پرداختی به کارکنان در سامانه ثبت حقوق و مزایا است.

این در حالی است که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و در راستای شفاف سازی پرداخت‌ها، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۹،  مکلف به ورود اطلاعات به سامانه حقوق و مزایا بوده و در قوانین بودجه بارها نیز تاکید شده که هرگونه پرداخت به کارکنان مشروط به اطلاعات ثبت شده در سامانه کارمند ایران و البته سامانه ثبت حقوق و مزایا است،  بر این اساس پرداخت حقوق آبان‌ماه مشروط به ثبت اطلاعات شد که بعد از آن دو هفته فرصت یعنی تا ۱۵ آذرماه تعیین تا تمامی دستگاه‌ها به ورود اطلاعات اقدام کنند.

اما بررسی‌های ایسنا و دریافت گزارش جزئیات اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت حقوق و مزایا از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آبان‌ماه نشان می‌دهد که علی‌رغم تاکید قانون بودجه و سال پایانی برنامه ششم توسعه، همچنان تعداد زیادی از دستگاه‌های اصلی هیچ گونه ورود اطلاعاتی نداشته و یا تکمیل نکرده‌اند در عین حال که برخی هم ورود ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

بر اساس این گزارش وزارت نفت، ستاد قوه قضاییه، پژوهشکده قوه قضاییه، دادگستری استان هرمزگان، دبیرخانه شورای نگهبان، مرکز ملی فضای مجازی کشور، جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه فناوری‌های نوین زیستی (ابن‌سینا)، پژوهشگاه رویان، مرکز ملی ذخائر ژنتیکی و زیستی، صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، دبیرخانه شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، دانشگاه اراک – پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی محلات، آموزشکده نقشه‌برداری، دبیرخانه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دبیرخانه ستاد توسعه زیست فناوری، دبیرخانه ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری شناختی، صندوق ملی محیط زیست، ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله دستگاه‌هایی هستند که هیچ‌گونه اطلاعاتی از ابتدای سال تا آبان‌ماه به سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد نکرده‌اند.

این در حالی است که طبق قانون بودجه سال جاری هرگونه پرداخت به کارکنان از خردادماه مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران بوده است اما با توجه به ضرب‌العجلی که سازمان اداری استخدامی در مدت اخیر تعیین کرد دستگاه‌های اجرایی می‌توانستند با ارائه تعهد کتبی برای ارائه اطلاعات تا ۱۵ آبان‌ماه مجوز دریافت حقوق را دریافت کنند. اما تاکید بر این است که در پایان آذرماه برای دستگاه‌هایی که ورود اطلاعات نداشتند به هیچ عنوان پرداخت حقوقی صورت نخواهد گرفت.

در ادامه این گزارش، جزئیات ورود اطلاعات حقوقی دستگاه‌های اجرایی در سامانه ثبت حقوق و مزایا از ابتدای سال جاری تا آبان ماه آمده است.

وضعیت ورود اطلاعات قوه مجریه

 

وضعیت ورود اطلاعات دستگاه های زیر نظر ریاست جمهوری

 

 

وضعیت ورود اطلاعات قوه قضائیه

وضعیت ورود اطلاعات قوه مقننه

 

کدخبر: 51980 تاریخ انتشار