پاشنه در که احتمالا بیش از دو هزار سال قدمت دارد، سالم و در جای خودش کشف شده که اهمیت بسیاری دارد. همچنین باستان‌شناسان یک رج از دیوار خشتی را کامل و سالم به دست آورده‌اند.

به گزارش منیبان؛ حسن ظهوری این سومین باریست که باستان‌شناسان برای حفاری به ویرانشهر در نزدیکی فاروج در استان خراسان شمالی آمده‌اند که در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌است.

آن‌ها معتقدند که با یک شهر دوره اشکانی مواجه هستند و حالا چیزهای بیشتری درباره گذشته آن و دروازه ورودی که پیدا کرده‌اند می‌دانند؛ ولی هنوز اسم واقعی آن را پیدا نکرده‌اند. البته شاید کتیبه‌ای جایی میان خاک‌ها مدفون باشد که بالاخره نام واقعی این شهر را فاش کند.

اما یکی از مهمترین کشفیات باستان‌شناسی در محل بازگشایی دروازه رخ داده‌است. آنچه از زیر خاک بیرون یک لنگه از پاشنه در دروازه است که رازهای زیادی را برملا می‌کند. این تکه سنگ به ما می‌گوید که دروازه درست در این نقطه باز می‌شده‌ و از این‌جا وارد شهر می‌شدند.

پاشنه در که احتمالا بیش از دو هزار سال قدمت دارد، سالم و در جای خودش کشف شده که اهمیت بسیاری دارد. همچنین باستان‌شناسان یک رج از دیوار خشتی را کامل و سالم به دست آورده‌اند. با این‌حال این محوطه از سوی کشاورزان و شن شوران در حال تخریب است.

کدخبر: 52550 تاریخ انتشار