مشاور نخست وزیر یمن:

مشاور نخست وزیر یمن گفت: در صورتی که دشمن سعودی دست از تجاوز به یمن برندارد، مناطق وسیعتری از عمق خاک این کشور هدف قرار خواهد گرفت.

به گزارش منیبان، حمید عبدالقادر عنتر افزود: غافلگیری های دیگری در راه است و زیرساخت های حیاتی و راهبردی عربستان که در بانک اهداف ارتش یمن قراردارد، با ضربات ویران کننده و دردآوری روبرو خواهد شد که رژیم آل سعود را فلج خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در ابتدای جنگ، ارتش و کمیته های مردمی درحال دفاع بودند ولی اکنون در وضعیت حمله قرار گرفته و نبرد را به عمق خاک عربستان کشانده اند.

عنتر گفت: دشمن پس از ۶ سال جنگ به هیچ کدام از اهداف اعلام شده خود دست نیافته است و تنها نتیجه این تجاوز، تخریب زیرساخت ها، ویرانی منازل و قتل عام شهروندان بیگناه بوده است.

وی بیان کرد: همه جنایت های متجاوزان ثبت و مستند شده است و سران این کشورها به عنوان جنایتکار جنگی در محاکم بین المللی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

مشاور نخست وزیر یمن تصریح کرد: ارتش و کمیته های مردمی یمن قدرتمندتر از هر زمان دیگری هستند و پیروزی های بزرگی را در جبهه های مختلف و در عمق عربستان کسب کرده اند.

عنتر هشدار داد: امارات در صورتی که از یمن خارج نشود در تیررس موشک های یمنی قرار دارد و دبی و ابوظبی هدف قرار خواهند گرفت.

وی گفت: یک ضربه برای فلج کردن امارات کافی است و یک ضربه کوبنده و دردآور ارتش یمن باعث فرار سرمایه گذاران از امارات و فروپاشی اقتصاد این کشور می شود.

عنتر افزود: عقب نشینی از الحدیده نشانه شکست و ناکامی ائتلاف متجاوزان در دستیابی به اهداف خود در میدان است و این پیروزی نتیجه پایداری اسطوره ای ملت یمن بود.

مشاور نخست وزیر یمن بیان کرد: ترس امارات از هدف قرار گرفتن نیروهایش در ساحل غربی از دیگر عوامل فرار دشمن از این مناطق بود.

وی یادآور شد: هم اکنون مأرب از همه طرف محاصره است و تصمیم نهایی برای بازپسگیری آن گرفته شده است زیرا مأرب عمق راهبردی یمن و منبع ثروت و انرژی مزدوران به شمار می رود.

این نویسنده و پژوهشگر یمنی اضافه کرد: آزادسازی مأرب و بازگشت آن به آغوش وطن، شکست بزرگی برای ائتلاف متجاوزان و قدرت های حامی آنان است و می تواند به توقف تجاوزها منجر  شود و به مسئولان یمنی امکان مذاکره از موضع قدرت و دست برتر را بدهد.

عنتر گفت: طولانی شدن جنگ غیر از برباد دادن ثروت کشورهای عربی خلیج فارس نتیجه ای دربر ندارد و تنها شرکت های سازنده و فروشنده سلاح و سوداگران جنگ ها از جمله رژیم های صهیونیستی و آمریکا از آن سود خواهند برد.

وی بیان کرد: این جنگ از ابتدا نبردی آمریکایی -  صهیونیستی بود و کشورهای متجاوز ابزارهای اجرای طرح ها و توطئه های آمریکا در منطقه هستند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

کدخبر: 53220 تاریخ انتشار