شهردار منطقه ۱۹ از تدارک ویژه برنامه های ترویجی آموزشی در محورهای شش گانه آموزش شهروندی در مدارس منطقه خبر داد.

به گزارش منیبان؛ مهدی هدایت شهردار منطقه اعلام کرد: این برنامه ها با توجه به بازگشایی مدارس منطقه و ابلاغ دستورالعمل ویژه در محورهای سبک زندگی ایرانی- اسلامی، حقوق و تکالیف شهروندی، ایمنی و مدیریت بحران، محیط زیست و پسماند و ترافیک و آلودگی هوا و تحقق گفتمان " تهران، کلان شهر الگوی جهان اسلام" در مدارس این منطقه اجرا می شود.

او ارتقای سطح دانش اجتماعی و محیطی دانش آموزان را از اهداف مهم این طرح خواند که با رعایت الزامات اجرایی و مصوبات ستاد ملی کرونا در محدوده زمانی تعیین شده از جمله گستره جغرافیایی مدارس دوستدار شهر، مدارس شهردار مدرسه و مدارس همیار شهر اجرا خواهد شد.

برهمین اساس نیز 20 درصد از مدارس ابتدایی ( طرح همیار شهر) و مدارس متوسطه اولی (طرح شهردار مدرسه) و 20 درصد مدارس متوسطه دوم (طرح دوستدار شهر) که در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با شهرداری تهران همکاری داشتند مشمول اجرای این برنامه می شوند.

هدایت خاطرنشان کرد: کارگاه های آموزشی ترویجی در محورهای شش گانه آموزش های شهروندی، مدیریت پسماند و محیط زیست، آموزش و مانور آتش نشانی ایمنی در زمستان همراه با توزیع بسته های تشویقی و آموزشی بین دانش آموزان، پخش فیلم در مدارس، برگزاری اردوهای گردشگری و آموزشی، برگزاری کارگاه های آنلاین در بستر سامانه شاد و فضای مجازی مدارس، اجرای نمایش و تئاتر های آموزشی و ... براساس برنامه مدون برگزار می شود.

کدخبر: 53356 تاریخ انتشار