در شرایط کنونی هر صحبتی راجع به بازار سهام تکرار مکررات است. بیش از یک سال است که بورس وضعیت مساعدی ندارد و همواره ریزش‌ها را به دلایل مختلف نسبت می‌دهند، اما واقعیت این است که اعتماد در این بازار از بین رفته و افراد به جای سرمایه‌گذاری تمایل به خروج از آن دارند.

به گزارش منیبان؛ درحالی که وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور به طور کلی نابسامانی را به همراه دارد، عدم هر گونه حمایتی از بازار به مشکلات و روند نزولی آن افزوده است. این درحالیست که دولت جدید قول‌های زیادی در راستای حمایت از بازار داده بود و محقق نشد.

در چنین شرایطی بدیهی است که تمایل به ورود سرمایه روزانه رو به کاهش رود.

 

ده سهم با نوسان ده درصدی بورس امروز

در توضیح آنچه که در بورس امروز گذشت می‌توان به نکته مثبت ورود تقاضا در ساعات اولیه بازار اشاره کرد. این تقاضا باعث شد که از افت بیشتر شاخص کل جلوگیری شود، هرچند که فشار فروش مجددا بر بازار غالب بود. درنهایت شاخص کل با افت ۰.۳۰ درصدی به کار خود پایان داد.

با وجود اینکه در اوایل روز جاری یک موجی از تقاضا وارد بازار شد و همچنین تعداد صف‌های فروش از روز گذشته کمتر بود، اما ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته در حد کمتری قرار گرفته و عدد ۲.۵ همت را ثبت کرده است. حقیقی‌ها نیز مصرانه در سمت فروش ظاهر شدند و خروج پول ۴۴۴ میلیارد تومان را رقم زدند.

در حالی که اکنون اکثر نمادها در کف‌های قیمتی قرار دارند و بسیار ارزنده هستند، به دلیل ترس، ناامیدی و بی اعتمادی موجود نشانه‌ای از ورود سرمایه‌گذارن در بازار دیده نمی‌شود.

در کوتاه مدت شرایط موجود در مقابل بورس قرار دارد اما شاید حمایت‌های تکنیکالی بتواند باعث ایجاد تحرکاتی شود.

شاخص کل از لحاظ تکنیکالی حمایت سطح ۱.۲۷ میلیون واحد را در پیش رو دارد و همچنین اندیکاتورها نیز اکثرا منعکس کننده مناطق اشباع فروش هستند. بنابراین احتمال ایجاد واکنش در این سطوح طی روزهای آینده وجود دارد.

در پیش بینی بورس فردا به طور کلی نمی‌توان انتظار بازاری قوی و سبز پوش را داشت. به نظر می‌رسد در روز آینده نیز بورس در تداوم روند نزولی خود حرکت خواهد کرد و با بازاری متعادل و منفی همراه با ارزش معاملات خرد پایین، روبه رو باشیم.

کدخبر: 54192 تاریخ انتشار