خبرآنلاین نوشت: مخاطبان در پاسخ به این پرسش که " چرا قیمت ارز این روزها صعودی است؟ " غالبا بر این عقیده هستند که وضعیت اقتصادی نرخ های بالاتر دلار را می طلبد و تا زمانی که مذکرات به سرانجام نرسد روند قیمت ها صعودی خواهد بود.

به گزارش منیبان؛ گزارش های میدانی نشان می دهد افزایش فاصله قیمت دلار در بازار آزاد سبب شده است شمار مشتریان برای دلار صرافی های بانکی افزایش یابد.

 سئوال اما اینجاست که چرا قیمت ارز این روزها صعودی است؛ مخاطبان خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که " چرا قیمت ارز این روزها صعودی است؟ " غالبا بر این عقیده هستند که وضعیت اقتصادی نرخ های بالاتر دلار را می طلبد و تا زمانی که مذکرات به سرانجام نرسد روند قیمت ها صعودی خواهد بود.

کاربری در پاسخ به این پرسش گفته است که " برای اینکه باید گرون بشه مگر تغییری در وضعیت حاصل شده؟" و کاربر دیگری با نام رضا نیز در ادامه گفته است که " مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید "

کاربر دیگری نیز در تاکید این صحبت در ادامه گفته است که " بخاطر اینکه احیای برجام خیلی بعید بنظر می رسد "

کاربری دیگری در ادامه گفته است که " تنها راه حل . مذاکره و برون رفت از این بن بست است ..مملکتی با منابع سرشار نفت و گاز و معادن مختلف .. شایسته نیست ارزش پولش تا این حد سقوط کند."

عده ای از کاربران نیز به این موضوع اشاره کردند که روند قیمت ارز همواره در کشور صعودی بوده است؛ کاربری در این خصوص گفته است که " کی صعودی نبوده . لطفا اعلام بفرمایید "

کاربر دیگری با نام عبدالکریم اما در واکنش به این صحبت در ادامه گفته است که " بله الان اعلام می کنم ، در زمان جنگ ، وقتی دشمن از جایی عقب نشینی می کرد ، مین گذاری می کرد که باعث کندی حضور نیروهای مقابل و تلفات آنها بشود . اکنون وضعیت به همین منوال است . گویی در اقتصاد ما ، مین گذاری شده و این دولت ، هرجا پایی می گذارد ، منفجر می شود اما بدانید که به حول و قوه الهی و درایت تیم فعلی همه امور به سرانجام خواهد رسید انشالله."

در این بین کاربر دیگری با نام مهدی در واکنش به صحبت های عبدالکریم در ادامه گفته است که " در پاسخ به دوست عزیز ، عبدالکریم : دوست من ، اگر کمی در مورد اقتصاد و عوامل موثر بر ارزش پول ملی مطالعه کنید متوجه خواهید شد که با توطئه و .... نمیتوان ارزش پول ملی یک کشور را کاهش یا افزایش داد (مگر بطور کاملا مقطعی ) ، اقتصاد ایران درگیر مشکلات ساختاری بود و تحریم‌های فلج کننده هم بعنوان یک عامل بسیار قوی به آن اضافه شد ، اقتصاد یک علم است و برای همه مسائل پاسخ علمی ( و نه خیالی و آلوده به توهم ) دارد."

عده ای از کاربران خبرآنلاین نیز در این بین به دلالان، دولت و نقش آنها در روند صعودی قیمت ها در بازار ارز اشاره کردند؛ کاربری در این خصوص گفته است که "‌ دولت فروشنده ارز بوده و کنترل کننده بازار و همانند هر فروشنده ای بدنبال سود بیشتر از کالای انحصاری خود میباشد."

در این بین برخی از کاربران نیز به نرخ واقعی دلار در بازار اشاره کرده اند؛ کاربری در این خصوص گفته است که " قیمت واقعی ارز حدود 50 هزار تومان است.حالا با این ارز پاشی دولت نمیتوان قیمت را برای همیشه مهار کرد. این واقعیتی است تلخ ولی مجبور به قبول ان هستیم."

از نظر کاربران کسری بودجه نیز یکی از عوامل کلیدی بالا رفتن نرخ ارز در بازار است؛ کاربری در این خصوص گفته است که " کسری بودجه. مثل هر سال."

کدخبر: 54652 تاریخ انتشار