جنبش فتح:

جنبش فتح فلسطین دولت رژیم صهیونیستی را مسئول خشونت شهرک‌نشینان تندرو یهودی علیه فلسطینی‌ها و حمله به روستاها و شهرک‌های آنها دانست.

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری شینهوا، جبریل رجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح، در سخنانی اظهار کرد که ملت فلسطین به خاطر رفتار بی سابقه رژیم صهیونیستی با روزهای سختی مواجه هستند.

وی گفت: رفتار اسرائیل همراه با تنش شدید و خصومت به اشکال مختلف است و این رفتار شامل شهرک سازی‌های گسترده، یهودی سازی قدس و اقدامات تروریستی ارتش اسرائیل و شهرک نشینان در کرانه باختری است.

رجوب، رژیم صهیونیستی را مسئول خشونت در حملات گروه‌های افراطی شهرک نشین و نیروهای ارتش موجود در کرانه باختری و قدس دانست و تاکید کرد که این اقدامات تلاشی برای خفه کردن فلسطینی‌ها است.

وی ادامه داد: در روزهای آینده جنبش فتح جلسه مشورتی برای بررسی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و همینطور اقدامات تشدید شده اسرائیل علیه فلسطینی‌ها برگزار خواهد کرد.

وی افزود، این کمیته برگزاری جلسه شورای مرکزی فلسطین در اواخر ژانویه آینده را بررسی می‌کند.

رجوب همچنین گفت که جنبش فتح به دنبال ایجاد وحدت مفهوم ملی برای رویارویی با چالش‌های پیش روی مسئله فلسطین، از جمله فعال کردن نهادهای سازمان آزادی بخش و ارائه یک چشم انداز استراتژیک برای دستیابی به خواسته‌هایمان است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که به دنبال کشته شدن یک شهرک نشین و زخمی شدن دو نفر در روز پنج شنبه گذشته، شهرهای کرانه باختری به ویژه نابلس، شاهد درگیری و تنش‌هایی بین فلسطینی‌ها و شهرک نشین‌ های صهیونیست بودند.

مقامات فلسطینی اعلام کردند که ده‌ها شهرک نشین صهیونیست به خانه ها و ماشین‌های فلسطینی‌ها یورش بردند که منجر به زخمی شدن تعدادی و خسارت دیدن دارایی‌های فلسطینی‌ها شد.

احزاب ملی و اسلامی فلسطین در رام الله نیز خواستار تشدید مقاومت مردمی برای مقابله با حملات شهرک نشینان شدند.

این احزاب در بیانیه‌ای خواستار فعال شدن کمیته‌های حفاظت از مردم برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای حمله به روستاها و شهرک‌های فلسطینی کرانه باختری و مقابله با هرگونه خطر پیشروی نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان، شدند.

در این بیانیه همچنین بر حق ملت فلسطین در دفاع از خود و احقاق حقوق خود مشروع خود تاکید شده است.

کدخبر: 55336 تاریخ انتشار