وزیر امور خارجه:

وزیر امور خارجه درباره کارشکنی‌ برخی کشورها برای انتقال شهید ایرلو به کشور در دوره بیماری، خاطرنشان کرد: در حق وی ظلم کردند و مرحوم ایرلو از طرفداران راه حل سیاسی برای بحران یمن بود.

به گزارش منیبان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، روز سه شنبه در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن، گفت: مرحوم ایرلو مجاهدی نستوه بود که به جمع خیل دوستان شهیدش پیوست. مردم یمن شاهد بودند که در دو سال گذشته، مرحوم ایرلو به مرخصی نیامد و برای خدمت به مردم یمن کوتاهی نکرد.

وزیر امور خارجه در مورد ویژگی‌های شخصیتی شهید ایرلو، گفت: مرحوم ایرلو عاشق خدمت بود و نشان داد که در کوشش برای مردم یمن لحظه‌ای دریغ نکرده است.

امیرعبداللهیان درباره کارشکنی‌ برخی کشورها برای انتقال شهید ایرلو به کشور در دوره بیماری، خاطرنشان کرد: در حق وی ظلم کردند و مرحوم ایرلو از طرفداران راه حل سیاسی برای بحران یمن بود.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان افزود: متاسفانه طرف سعودی در ارتباط با این موضوع خیلی دیر تصمیم گرفت و برخی از دستگاه‌های اجرایی عربستان سعودی در این زمینه تعلل کردند. ما اعتراض خودمان را بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی به صورت رسمی اعلام می‌کنیم و در عین حال امیدواریم هر چه زودتر یمن در مسیر راه حل سیاسی بتواند از این جنگ خارج شود.

کدخبر: 55645 تاریخ انتشار