منابع سوری خبر دادند که در حمله توپخانه ای و راکتی نیروهای نظامی ترکیه و عناصر تروریستی وابسته به این کشور به منطقه ای در استان «الحسکه» در شمال سوریه، ۱۳ غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

به گزارش مُنیبان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که در اثر حمله توپخانه ای و موشکی اشغالگران ترکیه و عناصر تروریستی وابسته به آنکارا به شهرک «ابو راسین» و تعدادی از روستاهای اطراف آن، ۳ غیرنظامی کشته و ۱۰ تن دیگر از جمله چند کودک، مجروح شدند.

منابع محلی به «سانا» گفتند که اشغالگران ترکیه با پشتیبانی گروه های تروریستی، با استفاده از گلوله های توپخانه ای و راکت شهرک ابو راسین، روستاهای «تل ورد»، «ربیعات» و «اسدیه» در حومه شمالی الحسکه را هدف گرفتند.

این حمله منجر به کشته شدن دو زن و مجروح شدن چند کودک در روستای ربیعات، مجروحیت یک غیرنظامی در روستای تل ورد و مرگ یک مرد در روسای اسدیه شد.

در اثر این حملات، به خانه های روستاییان خسارت وارد شد و شماری از ساکنان هم ناچار به ترک خانه های خود شدند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات «سپر فرات» (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات «شاخه زیتون» (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهر «عفرین» و شهرهای «الباب»، «اعزاز» و «جرابلس» را تصرف کرد. 

ترکیه در ۲۵ مهر ماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» که از سوی نیروهای اشغالگر آمریکا حمایت می شوند، از مناطق مرزی «الرقه» و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال این کشور آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز این کشور عقب نشینی کنند. 

ترکیه و نیروهای وفادار به آن‌ها طی این مدت بارها، شهرها و روستاهای شمال سوریه را هدف حملات توپخانه ای، راکتی و بمباران قرار داده‌اند.   

پیشتر در فروردین سال گذشته دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، گزارش داد که ده‌ها خانواده سوری به دلیل شلیک توپخانه ارتش ترکیه و گروه‌های وفادار به آن‌ها، مجبور به ترک خانه‌های خود به منظور پناه گرفتن در مناطق امن شدند.

کدخبر: 55729 تاریخ انتشار