معاون رئیس جمهوری کره جنوبی:

معاون رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (یکشنبه) گفت، کشورش باید ظرفیت‌های دفاعی را نه تنها برای بازدارندگی در مقابل تهدیدهای کره شمالی بلکه به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی خود به دلیل گیر افتادن بین قدرت‌های بزرگ، تقویت کند.

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری یونهاپ، "پارک سو-هیون" دبیر ارشد روابط عمومی مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در فیسبوکش نوشت: رئیس جمهوری در جریان دیدار با معاون‌های خود در ماه گذشته میلادی این اظهارات را مطرح و به پروژه‌هایی که کشور برای یک ناوهواپیمابر سبک تا ۲۰۳۳ به آن نیاز دارد، اشاره کرد.

 این معاون ارشد از قول رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفت: ظرفیت‌های دفاعی ما هم باید در برابر کره شمالی بازدارنده باشد و هم برای خودمختاری کشور ما که بین قدرت‌های بزرگ گیر افتاده است. ما باید با ظرفیت‌های دفاعی مناسب با وضعیت ژئوپلتیکی تجهیز شویم.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفت، تقویت ظرفیت‌های دفاعی به صورت مستقیم با اقتصاد کشور مرتبط است و کره جنوبی به گسترش جای پای خود در بازارهای دفاعی جهانی ادامه می‌دهد.

تلاش نیروی دریایی کره جنوبی برای تامین امنیت این ناو هواپیمابر سبک، بازتاب جاه طلبی‌های این کشور برای تقویت دفاع خود فراتر از سواحل، آن هم در منطقه‌ای است که توسط قدرت‌های نظامی بزرگی مانند چین، روسیه و ژاپن احاطه شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، پس از آنکه مجمع ملی بودجه‌ای را برای این پروژه در اوایل ماه جاری میلادی تصویب کرد، سئول انتظار دارد که روند طراحی اولیه این ناو در سال آتی میلادی آغاز شود.

کدخبر: 56455 تاریخ انتشار