رئیس جمهوری سابق تونس پس از صدور حکم غیابی دادگاه برای چهار سال حبس از رویکرد خود در مرحله آتی و تصوراتش از تحولات وقایع در این کشور گفت.

به گزارش مُنیبان از العربی الجدید، منصف المرزوقی، رئیس جمهور سابق تونس خاطرنشان کرد، منتظر اشاره رهبران میدانی قبل از بازگشت به این کشور برای مقابله با کودتای قیس سعید است.

وی همچنین تصریح کرد که در حال حاضر گزینه‌ای در مقابل او جز بازگشت به فعالیت سیاسی به خاطر سرنگونی کودتا و تلاش و فعالیت برای بازگرداندن انقلاب به مسیر خود وجود ندارد.

المرزوقی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که در ماه نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شد، از دوری گزیدن خود از فعالیت سیاسی خبر داد.

رئیس جمهوری سابق تونس ضمن اشاره به بحران کنونی کشورش از زمان اتخاذ تصمیمات فوق العاده قیس سعید در ۲۵ ژوئیه و اقدامات پس از آن، از نقشه راه مورد نیاز برای حل این بحران سخن گفت.

وی نسبت به وجود تصمیمات منطقه‌ای و بین‌المللی برای شکست تمامی انقلاب‌های بهار عربی هشدار داد.

پیشتر دادگاه تونس به شکل غیابی، منصف المرزوقی را به اتهام اقدام علیه امنیت تونس، به چهار سال حبس با اجرای فوری محکوم کرد.

قوه قضائیه تونس در اواسط اکتبر گذشته و پس از اظهارات جنجالی المرزوقی و اعتراف او به تلاش برای به شکست کشاندن اجلاس سران فرانکوفونی (که قرار بود در تونس برگزار شود)، دستور اجرای تحقیقات در مورد او را صادر کرد.

کدخبر: 56956 تاریخ انتشار