تیم ملی کره ژانویه سال 2022 دو دیدار دوستانه مقابل ایسلند و مولداوی برگزار می کند.

به گزارش منیبان تیم ملی فوتبال کره جنوبی به رهبری پائولو بنتو در دیداری دوستانه به مصاف ایسلند و مولداوی خواهد رفت. فدراسیون فوتبال کره امروز اعلام کرد که بر اساس توافق با فدراسیون های دو کشور یاد شده، بازی دوستانه با ایسلند در 25 دی ماه و بازی دوستانه با مولداوی در روز یکم بهمن ماه برگزار می شود.

این دیدارهای دوستانه در آنتالیای ترکیه برگزار می شود. این شهر جایی است که تیم ملی کره با هدایت تائه یونگ در ژانویه 2018 در حالی که برای جام جهانی روسیه آماده می شد، سه دیدار تدارکاتی با مولداوی، جامائیکا و لتونی در آن برگزار کرد.

در رده بندی فیفا، کره در رده 33، ایسلند 62 و مولداوی 181 است. این اولین تقابل کره با ایسلند خواهد بود. شاگردان بنتو در سال 2018 اما با مولداوی دیدار کرده و این تیم را با یک گل شکست دادند.

از آنجایی که بازی با ایسلند و مولداوی در روز فیفا برگزار نمی‌شود، تیم ملی کره جنوبی با 25 بازیکن از کی‌لیگ به استثنای دروازه‌بان کیم سونگ گیو (کاشیوا ریسول) و بدون لژیونرهایش بازی خواهد کرد. کیم دائه وون (24، گانگوون)، کیم جین گیو (24، بوسان)، و اوهم جی سونگ (19، گوانگجو) با حضور در لیست 25 نفره کره برای این دو دیدار دوستانه برای اولین بار فرصت حضور در تیم اول کشورشان را پیدا می کنند.

تیم ملی کره جنوبی روز 19 دی ماه راهی ترکیه می شود و دو هفته در این کشور اردو خواهد زد. سپس با ملحق شدن لژیونرها و حذف گروهی از بازیکنان حاضر در اردو، راهی لبنان خواهد شد تا هفتمین بازی خود در مقدماتی جام جهانی 2022 را برگزار کند. این تیم روزهای 7 بهمن و 12 بهمن مقابل لبنان و سوریه در مقدماتی جام جهانی 2022 به میدان می رود.  

تیم ملی کره جنوبی در گروه اول مقدماتی جام جهانی با 14 امتیاز در مکان دوم جدول حضور دارد و همراه با ایران (16 امتیاز – رتبه نخست) فاصله زیادی تا قطعی کردن صعود خود ندارد.

 

کدخبر: 57057 تاریخ انتشار