حکیم:

رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای با ستودن اقدام اسیر فلسطینی «هشام ابوهواش» تاکید کرد که فلسطین در چشمان ما جای دارد و اقدام وی در اعتصاب غذا حاوی پیامی والا بود.

به گزارش مُنیبان از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، حکیم در این پیام که امروز (چهارشنبه) منتشر شده نوشت که «اخبار اعتصاب غذای اسیر فلسطینی هشام ابوهواش و پیام والای او در زندان‌های اشغالگران اسرائیلی با خودداری از خوردن غذا به مدت ۱۴۰ روز را در این مدت پیگیر بودیم.»

وی ادامه داد که «فرهنگ اعتصاب غذا یکی از پیام‌هایی است که با دست خالی برای ابراز مخالفت با ددمنشی اسرائیل به کار می‌رود.»

حکیم آورده است که به این مناسبت، به این اسیر فلسطینی آزادی‌اش در ماه آینده را تبریک می‌گوییم و بار دیگر اعلام می‌کنیم که مساله فلسطین موضوعی نیست که مشمول مرور زمان شود و همیشه در چشمان ما جای دارد.

گروه های مقاومت فلسطینی دیروز (سه شنبه)، جمعه آینده را روز خشم مردم نامگذاری کردند و فلسطینی های سراسر سرزمین های اشغالی و ساکن در مناطق مختلف را برای اعتراضات سراسر و گسترده در حمایت از «هشام ابوهواش» اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی فراخواندند.

به گزارش رسانه های فلسطینی، اسماعیل رضوان از فرماندهان حماس روز سه شنبه در بیانیه ای که در جریان تجمعی در برابر وزارت زندانیان غزه، قرائت شد، از هشام ابوهواش که ۱۴۱ روز با اعتصاب غذا به جنگ صهیونیست ها رفته است، ستایش کرد و خطاب به این فلسطینی دربند رژیم اشغالگر اطمینان داد که هرگز فراموش نخواهد شد و ملت فلسطین او را رها نخواهند کرد.

رضوان از جامعه بین الملل هم بخاطر سکوت در برابر جنایات صهیونیست ها و بی تحرکی برای نجات این فلسطینی دربند انتقاد کرد و از فلسطینی ها خواست در تمام سرزمین های اشغالی اعم از غزه و کرانه باختری و نیز اردوگاه های پناهندگان به کارزار همبستگی با ابوهواش بپیوندند.

برخی منابع نیز گفتند که مقام های فلسطینی به مقامات مصری هشدار داده اند که در صورت مرگ ابوهواش، توافق بعمل آمده برای پایان جنگ موسوم به «شمشیر قدس»، میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها که با وساطت مصر انجام شد، در خطر قرار خواهد گرفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین یکشنبه شب هم به رژیم صهیونیستی در باره سلامت «هشام ابوهواش» اسیر فلسطینی که به دلیل اعتصاب غذا، وضعیتش وخیم گزارش شده، هشدار دادند.

این گروه‌ها گفتند: به دشمن در خصوص تداوم جنایت‌هایش علیه ابوهواش هشدار می‌دهیم.

در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین آمده است: ابوهواش تنها نیست و گروه‌های مقاومت که مساله اسرا را در رأس اولویت‌های خود قرار داده‌اند، در کنار او هستند.

این بیانیه افزوده است: ما از مردم خود می‌خواهیم که کمپین گسترده مردمی راه اندازی کنند و در سرزمین‌های اشغالی در حمایت از زندانی ابوهواش تظاهرات کنند.

جنبش حماس نیز پیش‌تر در باره رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با اسرا هشدار داده و تاکید کرده بود که هر گونه فشار به اسیران فلسطینی می‌تواند اوضاع را از کنترل خارج کند.

به دنبال هشدار گروه‌های مختلف فلسطینی درخصوص پیامدهای ناشی از شهادت احتمالی ابوهواش اسیر فلسطینی اعتصاب کننده، سرانجام رژیم صهیونیستی پذیرفت که این اسیرا را آزاد کند.

 دادستان نظامی رژیم صهیونیستی سرانجام پس از ۱۴۱ روز اعتصاب غذا تسلیم خواسته ابوهواش مبنی بر توقف بازداشت موقتش شده و این اسیر قرار است اعتصاب غذای خود را بشکند.

المیادین نیز به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد که براساس توافق صورت گرفته، رژیم صهیونیستی قرار است ۲۶ فوریه (۶ بهمن) این اسیر فلسطینی را آزاد کند.

وکیل اسیر ابوهراش نیز به شبکه خبری الجزیره قطر گفت که توافق بر این شده که رژیم صهیونیستی به بازداشت موقت ابوهواش پایان دهد و او نیز اعتصاب غذایش را بشکند.

اکنون نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ اسیر فسلطینی از جمله ۳۲ اسیر زن در ۱۹ زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند که ۵۴۴ نفر از آنها به حبس ابد محکوم شده‌اند.

کدخبر: 58627 تاریخ انتشار