حماس:

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای در سالروز شهید فلسطینی بر پایبندی مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی و پایبندی خود به اسرا و خانواده شهدا تاکید کرده و قطع حقوق خانواده‌های شهدای فلسطینی در غزه را محکوم کرد.

به گزارش مُنیبان از سایت المیادین، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز شهید فلسطینی تاکید کرد، این جنبش به اصل شهادت در راه آزادی فلسطینی پایبند است تا فرماندهان اشغالگران و سربازان رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، جنبش حماس قطع حقوق خانواده شهدا در غزه را محکوم می‌کند و خواستار بازگرداندن آن به عنوان اولویت ملی است تا زندگی کریمانه برای آنها تضمین شود.

حماس در بیانیه خود تاکید کرد، ارزش شهدا و شهادت به عنوان یک عقیده راسخ در اذهان تمام نسل‌های فلسطین باقی خواهد ماند. جنبش حماس به اسرا و خانواده‌های شهدا وفادار بوده و به ارائه حمایت و کمک‌های لازم به آنها و مراعات شأن آنها تاکید دارد.

جنبش حماس در بیانیه خود ضمن اعلام مخالفت با درج موضوع "پیکر شهدا" در لیست مذاکرات یا توافق تبادل آتی با رژیم صهیونیستی، از تمامی مؤسسات بشردوستانه و سازمان‌های حقوقی در سرتاسر جهان خواست به موضوع پیکر شهدا و فشار وارد کردن بر اشغالگران برای بازپس‌گیری آنها، تشییع و دفن آنها در وطن خود، توجه کنند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین هرگز با مرور زمان فراموش نخواهد شد و فرماندهان اشغالگران، سربازان ونیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و کشتار جمعی در حق زنان و کودکان محاکمه خواهند شد.

حماس در بیانیه خود از مردم فلسطین خواست تا با اشغالگران به مبارزه بپردازند و در مسیر شهادت قدم بردارند و انتفاضه را در برابر اشغالگران اسرائیلی و جنایت‌های آنها تقویت کنند.

در سال ۲۰۲۱، ۳۵۷ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از میان آنها ۲۸۷ تن در جریان تجاوز اشغالگران اسرائیلی علیه نوار غزه در ماه مه ۲۰۲۱ شهید شدند.

کدخبر: 59176 تاریخ انتشار