عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران:

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می گوید که آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بی بدیلی در آغاز روند توسعه ایران بعد از 8 سال جنگ تحمیلی داشت و بدون مدیریت وی روند توسعه در کشور آغاز نمی شد.

سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان با اشاره به پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی حق پدری برگردن بسیاری از جریان های سیاسی کشور دارند و شاهد هم بودیم که در مراسم تشییع ایشان تا چه اندازه احساسات مردم هم بروز پیدا کرد و این نشان از ماندگاری یک شخصیت سیاسی است.

موسوی با بیان این که مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی از انقلاب اسلامی تا پایان حیات خود در حال نقش آفرینی در جهت منافع و مصالح ملی بود، افزود: همواره مصلحت و زندگی مردم برای او در اولویت بود به همین دلیل هم مورد غضب کسانی بودند که به دنبال منافع سیاسی خود حرکت می کردند و در هر برهه تاریخ بعد از انقلاب گروهی به تندروی  علیه مرحوم ‌هاشمی، پرداختند.

وی ادامه داد: مرحوم هاشمی به جز حزب کارگزاران سازندگی ایران که لیدر اصلی آن بودند در تشکیل و حیات بسیاری از جریان های سیاسی نقش مهمی ایفا کردند و  رای آوری آقای روحانی در سال 92 و 96 نشان داد که ایشان تا چه اندازه مورد وثوق مردم هستند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران همچنین گفت: مرحوم هاشمی همواره خود را مقید به حفاظت از رای مردم و منافع مردم می دانست و در راه انقلاب و امنیت کشور جانفشانی های زیادی کرده بود و بارها در برهه های حساس تاریخی در سال های 76 و دهه 80 و تندروی های سیاسی دهه 90 نشان داد که مرکز ثقل برای ثبات کشور است.

وی تاکید کرد: تندروی ها بر علیه او برایش اهمیتی نداشت، در برهه ای جریان چپ علیه او شورید و بعد از ان بخش هایی از اصولگرایان اما او هرگز در مقام تقابل با آن ها وارد نشد چرا که اصل انقلاب و نظام برای او اولویت بود.

نماینده ادوار مجلس مشی مرحوم هاشمی را در حوزه سیاسی اعتدالی توصیف و تصریح کرد: ویژگی‌ بارز او تعامل با تمام جریان‌های سیاسی و کمک به آن ها برای حرکت در مسیر اعتدال بود.

وی ادامه داد: مساله بسیار مهم در رویکرد کارشناسی مرحوم هاشمی این بود که در هر مسئولیتی بنا را برای تصمیم گیری بر نظارت کارشناسی می گذاشت، در هر موضوعی مطالعه و مشورت می کرد و مسائل کارشناسی را سیاسی نمی کرد.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که این رویه در سال های بعد به مرور کمتر و کمتر شد و امروز مباحث کارشناسی دیگر در اولویت تصمیمات گیری ها نیست و تصمیمات زیر سایه سیاست اتخاذ می شود.

موسوی با بیان این که مرحوم هاشمی اجازه نداد تا بداخلاقی های سیاسی او را به قهر و حاشیه نشینی وا دارد، گفت: مشی تعادلی آیت‌ا... باعث شده بود که به هر کجا می‌رفت قدرت را به آنجا منتقل می‌کرد و این توانمندی بسیار نادری در یک شخصیت و چهره سیاسی است.

موسوی با تاکید بر این که مرحوم آیت الله هاشمی در همه سمت های خود تاریخ ساز بود، افزود: مدیریت آیت الله هاشمی در مجلس و دولت و بعد از ان مجمع تشخیص مصلحت نظام الگوی بسیار موفقی در تعامل بین قوا برای پیشبرد اهداف کشور بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بی بدیلی در آغاز روند توسعه ایران بعد از 8 سال جنگ تحمیلی داشت و بدون مدیریت او روند توسعه در کشور آغاز نمی شد.

کدخبر: 59342 تاریخ انتشار