امام جمعه یاسوج گفت: چرا در یک درگیری ساده اسلحه و چماق روی یکدیگر می‌کشیم چرا اینقدر بی‌صیر و حوصله شده ایم این حرکت زشتی است.

به گزارش منیبان، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان اینکه انسان باید به دنبال کار و زندگی و اقتصاد و معیشت باشد گفت: در عین اینکه باید به دنبال مسائل زندگی خود باشد فرزند آوری داشته باشد اما فرزند و مال و ثروت نباید او را از خدا و واجبات و مستحبات غافل کند.

وی گفت: تا به کی باید اینگونه باشیم تا کی باید با چنین تیراندازی‌هایی عزادار شویم مگر می شود برای هر یک از ما یک قاضی و پلیس گذاشت چه معنا دارد در مراسم تشییع جنازه تیراندازی و عروسی‌ها را به عزا تبدیل کنیم.

امام جمعه یاسوج به حادثه چند روز پیش شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: در شهر چرام در یک عروسی پدری هنگامی که دختر خود را به خانه بخت می فرستد بر اثر یک بی احتیاطی عروسی تبدیل به عزا می‌شود چرا درس نمی گیریم؟ چرا متوجه نمی‌شویم چقدر باید برخورد شود تا به کی باید عروسی ها را به عزا تبدیل کنیم وقتی تصویر پدر را می بینیم اندوهگین می شویم که چرا با دستان خود چنین اتفاقی رخ دهد.

وی در ادامه با اشاره به درگیری‌ها گفت: چرا در یک درگیری ساده اسلحه و چماق روی یکدیگر می‌کشیم چرا اینقدر بی‌صیر و حوصله شده ایم این حرکت زشتی است که یک رویه شده و در یک مسئله ساده اسلحه روی همدیگر می‌کشیم و بدتر از همه اینکه در فضای مجازی که محل تاخت و تاز شده کوچکترین مسئله ای دست به دست می‌چرخد و خودش موجب ترویج فرهنگ خشونت خواهد شد.

کدخبر: 60447 تاریخ انتشار