پس از شهادت شهروند ۸۰ ساله آمریکایی- فلسطینی در جریان بازداشت توسط نظامیان صهیونیست،‌ اعضای کنکره آمریکا این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم و خواستار تحقیق در این باره شدند.

به گزارش مُنیبان از عربی ۲۱، به دنبال شهادت یک شهروند مسن فلسطینی- آمریکایی پس از بازداشت و دستبند زدن به وی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی، هفته گذشته کمپینی در ایالات متحده آمریکا در محکومیت این جنایت اسرائیل آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

این کمپین در ایالت ویسکانسین؛ جایی که "محمد اسعد" ۸۰ ساله زندگی می‌کرد تمرکز داشته است.

در همین راستا، نمایندگان و سیاستمداران آمریکایی از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خواستند تا از مقامات اسرائیل بخواهد که تحقیقات شفافی در مورد این پرونده انجام دهد.

آن‌ها خواستار انتشار هر چه سریعتر نتایج این تحقیقات در خصوص مسئولیت نیروهای اشغالگر اسرائیل در قتل این شهید فلسطینی شدند.

سناتور "تامی بالدوین"، در واکنش به شهادت اسعد در توییتی نوشت: این یک تراژدی هولناک است که نیاز به تحقیقات کامل دارد و من می‌خواهم به خانواده اسعد، از جمله آن‌هایی که در ویسکانسین از این ضایعه غم‌انگیز رنج می‌برند و مستحق پاسخ هستند، تسلیت بگویم.

"گوئن مور"، نماینده ایالت ویسکانسین نیز به خانواده اسعد تسلیت گفت و از بلینکن خواست تا برای تحقیق در مورد شرایط مرگ این شهروند آمریکایی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی بر مقامات اسرائیلی فشار بیاورد.

همچنین شش تن از اعضای کنگره در واکنش به قتل مشکوک این شهروند آمریکایی- فلسطینی، خواستار آن شدند که رژیم اشغالگر اسرائیل در مورد شرایط کشته شدن اسعد پس از بازداشت، پاسخ دهد.

 

کدخبر: 61209 تاریخ انتشار