سرمربی تیم ملی که در فاز نتیجه‌گیری، عالی عمل کرده، هر از گاهی با تصمیماتی که می‌گیرد، بهانه خوبی برای منتقدانش فراهم می‌کند.

به گزارش منیبان،تصمیم دراگان اسکوچیچ در بازی دیروز درباره جانشین شجاع خلیل‌زاده، انتقادهایی را به همراه داشته است.

از ماجرای کنار گذاشتن طارمی از فهرست تیم ملی و دعوت از کنعانی‌زادگان به اردو که بگذریم، تازه‌ترین اتفاقی که باعث انتقاد از او شده، تصمیم سرمربی تیم ملی برای استفاده از امید نورافکن به جای شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاع بوده است.

در شرایطی که سیاوش یزدانی، فرشاد فرجی و عارف آقاسی، سه مدافع میانی تخصصی حاضر در اردو بودند، سرمربی تیم ملی در تصمیمی عجیب، نورافکن را از سمت چپ خط دفاع به کنار کنعانی‌زادگان منتقل کرد تا میلاد محمدی مدافع چپ تیم ملی جلوی امارات باشد.

اگرچه اسکوچیچ در کنفرانس خبری بعد از بازی از تصمیمش در قبال نورافکن دفاع کرده اما نمی‌توان از کنار این مساله به راحتی عبور کرد که سرمربی تیم ملی با بازی دادن به یک مدافع چپ در قلب خط دفاع – آن هم در شرایطی که سه مدافع میانی تخصصی داشته – به نوعی دعوت از آنها به اردو را زیر سوال برده است.

 اگر اسکوچیچ برای یک بازی که نقشی در صعود تیم ملی ندارد هم نمی‌خواهد به یزدانی، آقاسی یا فرجی اعتماد کند، باید از او پرسید که چرا آنها را به تیمش دعوت می‌کند؟ او با پیش‌فرض شناخت از فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و باید از او پرسید در این دو سال چرا نتوانسته مدافعان مطمئنی پیدا کند که در غیاب کنعانی یا خلیل‌زاده به آنها اطمینان کند؟

اسکوچیچ می‌توانست با استفاده از سیاوش یزدانی در کنار کنعانی‌زادگان از ابتدای بازی، دل استقلالی‌ها را هم بدست بیاورد اما او کاری کرد که دوباره برخی از هواداران استقلال علیه سرمربی تیم ملی و تیمش موضع بگیرند.

 

کدخبر: 64607 تاریخ انتشار