یک چهره نزدیک به سعید جلیلی:

عباس رنجبر با طعنه به انتشار خبرهایی از جزئیات نامه منتسب به جلیلی، اصل نامه را "خیالی" خواند و با تعبیر "خبرسازی های سازمان یافته" تلویحا آن را تکذیب کرد.

به گزارش منیبان، رنجبر در رشته توئیتی دیگر با عنوان "سه فریم از واقعیت!" از "یک گزارش دقیق و مفصل ۱۳۶ صفحه ای" خبر داده که کارگروه سیاست خارجی دولت سایه در مرداد ۱۴۰۰ و برای ثبت در تاریخ سیاسی کشور، آن را تهیه کرده بود.

به گفته رنجبر این گزارش به ارزیابی آخرین گزارش ظریف به مجلس درباره برجام پرداخته و به شکلی مستند، تمام ادعاهای خلاف واقع وی را رد می کرد.

در توییت عضو دفتر سعید جلیلی آمده است : طبق تبصره ۱ ماده ۹ "قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای ‎برجام" (مصوب ۲۱ مهر ۱۳۹۴)، وزیر امور خارجه موظف بوده روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به مجلس گزارش دهد؛ اما گزارش آخر ظریف دامنه موضوعات مختلف و گسترده‌تری را دربر داشته است.

وی می‌افزاید : محمدجواد ‎ظریف در نامه شماره ۶۴۲۸۶۲۷ مورخ ۲۰ تیر ۱۴۰۰، "بیست و دومین (و آخرین) گزارش سه‌ماهه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)" را تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کرد.

عضو دفتر جلیلی، در پایان، ضمن ناشیانه خواندن خبرسازی های سازمان یافته اخیر، وعده داده که "خبر واقعی در راه است.

کدخبر: 64794 تاریخ انتشار