سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از نخست‌وزیر انگلیس خواست انتشار و بازگو کردن ایده‌های ساختگی درباره تهدید ادعاشده حمله روسیه به اوکراین را متوقف کند.

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ویدئویی را در حساب رسمی دولت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن به بازدیدکنندگان درباره نیروهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین و تهدیداتی با چشم‌اندازهای بسیار واقعی درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه می‌گوید.

وی تاکید کرد: دست از ارعاب مردم و اشاعه تهدیدات و اخبار جعلی بردارید.

زاخارووا گفت:‌ موسیقی پرتعلیق همراه با سخنان جانسون صدای دولت کی‌یف را بی‌جان می‌کند؛ رژیمی که شروع به فریاد زدن با صدای بلند درباره چیزهایی مخالف با آنچه انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها می‌گویند، کرده است.

وی با اشاره به بیانیه‌های رئیس امنیتی و همچنین وزرای دفاع و امور خارجه اوکراین افزود:‌ مقامات اوکراینی ناگهان متوجه شده‌اند که غرب صرفا از کشور آنها برای منافع ژئوپولیتیکی خود استفاده می‌کند و در تلاش است تا عقب‌نشینی کند.

زاخارووا تاکید کرد: در مورد بیانیه‌های ساختارهای رسمی آمریکا و انگلیس، آنها خنده‌ها و جوک‌های تند را نه تنها در روسیه بلکه در سراسر جهان بر می‌انگیزد، زیرا نمی‌توان این اظهارات، این کلیشه‌های افسانه‌ای و این ترس‌ها را جدی گرفت. اما لازم است که درباره این واقعیت که درخواست‌های دولت کی‌یف برای کم‌اهمیت جلوه دادن این موضوع نه در واشنگتن و نه در لندن خریداری ندارد، جدی و مسئول باشیم. من نمی‌گویم که آنها اهمیت نمی‌دهند، آنها تنها اهداف خودشان را دارند. آنها یک بحران سیاسی در آمریکا و انگلیس دارند. در نتیجه آنها باید فورا امکانی پیدا کنند که بتوانند جنگ مجازی را در هر کجا که بخواهند انجام دهند و آنها این کار را انجام می‌دهند تا توجه مردم را از تحولات سیاسی کنونی در داخل کشورهای خودشان منحرف کنند.

کدخبر: 64914 تاریخ انتشار