​رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: وضع بازار خودرو بسیار آرام است و معاملات در نقطه صفر قرار دارد؛ فروشنده وجود دارد اما خریدار به دلیل امید برای کاهش نرخ دلار و انتظار برای شنیدن اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌‌‌ای، فعلا میلی به خرید ندارد. سعید موتمنی افزود: دلال در بازار خودرو وجود ندارد و هر چه هست خریدار واقعی است. البته در ثبت‌نامی‌ها دلالی هست، اما در بازار آزاد حضور ندارند.

به گزارش منیبان به نقل از مهر ، موتمنی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار خودرو میانگین بین ۳ تا ۱۵‌میلیون تومان کاهش یافته است. وی گفت: پراید ۱۱۱ از ۱۸۸‌میلیون تومان به ۱۸۵‌میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۱۷۲‌میلیون تومان به ۱۶۹‌میلیون تومان، ساینا دنده‌‌‌ای از ۱۹۶‌میلیون تومان به ۱۹۳‌میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۷۰‌میلیون تومان به ۲۶۴ تا ۲۶۰‌میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۳۳۵ میلیون تومان به ۳۲۵ تا ۳۲۰‌میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار از ۱۸۱‌میلیون تومان به ۱۷۸‌میلیون تومان و پژو پارس ساده از ۲۸۰‌میلیون تومان به ۲۷۰‌میلیون تومان رسیده است.

وی در مورد روند عرضه خودرو نیز گفت: هنوز عرضه خودرو زیاد نشده است. این در حالی است که اگر عرضه زیاد بود و مثلا امروز ‌هزار خودرو به بازار تزریق می‌‌‌شد، قیمت پایین‌تر هم می‌آمد.

موتمنی تصریح کرد: در سال ۹۷ قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۱۰‌میلیون تومان با قیمت کارخانه فاصله داشت اما امروز این فاصله قیمتی به ۱۵۰‌میلیون تومان رسیده است. به گفته وی، در صورت آزاد شدن واردات خودرو، حتی با دلار ۲۷‌هزار تومان و تعرفه بالا، قطعا منحنی قیمت خودرو رو به نزول خواهد رفت. موتمنی در نهایت تاکید کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل بازار خودرو عرضه کم است که با تقاضا همخوانی ندارد. در حالی که اگر عرضه متناسب با تقاضا باشد، قیمت‌های نجومی شکل نمی‌گیرند.

کدخبر: 66075 تاریخ انتشار