یک روزنامه عبری زبان فاش کرد که محافل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نگران افزایش توان نظامی مقاومت فلسطین هستند.

به گزارش مُنیبان از سایت عربی۲۱، روزنامه عبری زبان "معاریو" در گزارشی مدعی شد؛ اطلاعات جمع آوری شده توسط وزارت امنیت داخلی نشان می‌دهد که صحبت‌های جنبش حماس در مورد پرتاب دو موشک از غزه به سمت سواحل تل‌آویو طی روز شنبه ۱ ژانویه ۲۰۲۲ "نادرست" است. به عبارتی این پرتاب به دلیل نقص فنی یا ناشی از شرایط جوی و رعد و برق صورت نگرفته بلکه عمدی بوده است.

معاریونوشت: "طبق این گزارش، در ارزیابی‌هایی که پس از پرتاب انجام شد، همه کارشناسان معتقد بودند که واقعاً نقص فنی بوده است، اما ارزیابی در وزارت امنیت داخلی بر اساس داده‌هایی که بعداً کشف شد، تغییر کرد، زیرا تیم‌هایی که پرونده را بررسی کردند به این نتیجه رسیدند که، پرتاب موشک‌ها تعمدی بوده است."

روزنامه عبری معاریو تأکید کرد که اسرائیل از اقدامات انجام شده توسط حماس برای تشدید و بازسازی توانایی‌های نظامی خود بسیار آشفته است.

طبق این گزارش حماس بر این باور است که موفقیت در بالا بردن دقت موشک‌هایش، توانایی آن را برای هدف قرار دادن اهداف مختلف و حتی هدف قرار دادن اهداف استراتژیک در اراضی اشغالی تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

معاریو نوشت که به عنوان بخشی از تلاش‌های رژیم صهیونیستی جهت مقابله با این امر، نهاد امنیتی اسرائیل آزمایش‌های موشکی حماس را تقریباً به صورت روزانه نظارت می‌کند.

در پایان این گزارش آمده است که موسسات امنیتی اسرائیل تخمین می‌زنند که "حماس در حال حاضر آرامش را به تشدید تنش درنوار غزه ترجیح می‌دهد تا به تقویت توانایی‌های نظامی خود و بالا بردن دقت موشک‌هایش ادامه دهد."

کدخبر: 66243 تاریخ انتشار