وزارت بهداشت اعلام کرد:

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارشی اعلام کرد: سه هزار و ۱۸ شکایت مردمی از طریق تماس با سامانه ملی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ثبت شده که رعایت نکردن موازین بهداشتی نانوایی‌ها در دوران کرونا، صدر شکایت‌ها قرار دارد.

به گزارش منیبان؛ معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار یک گزارش اعلام کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از بروز بیماری به‌ویژه در همه‌گیری کرونا است که بخشی از این موضوع از بُعد فردی خارج شده و به سطح جامعه و اصناف می‌آید اما بیشترین مکان ثبت شده در سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، شکایت بهداشتی از نانوایی‌ها بوده که بیشتر  نیز به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان آن است.

در هفته گذشته بیشترین نوع شکایات مردمی مربوط به رعایت نکردن موازین بهداشتی در محیط کار با ۶۶ درصد بود و پس از آن عدم رعایت بهداشت دست با ۱۱ درصد در رتبه دوم، عرضه موادغذایی فاسد با ۱۰ درصد در رتبه سوم، دفع غیربهداشتی فاضلاب با هشت درصد در رتبه چهارم و عرضه مواد غذایی بسته‌بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر با پنج درصد در رتبه پنجم قرار داشت.

پیشنهاد ویژه

همچنین بیشترین شکایات مردمی بر حسب صنف مربوط به نانوایی‌ها با ۴۳ درصد و پس از آن به ترتیب اماکن مسکونی با ۱۸ درصد رتبه دوم، اغذیه فروشی، ساندویچ‌ و پیتزا با ۱۶ درصد رتبه سوم، سلف سرویس و رستوران با ۱۳ درصد رتبه چهارم و بقالی‌ها و سوپرمارکت‌ها با ۱۰ درصد رتبه پنجم شکایات مردمی را به خود اختصاص داده‌اند.

اکنون  ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کدخبر: 67660 تاریخ انتشار