آلانیا، یک شهر ساحلی در سواحل جنوبی ترکیه، ترکیبی بی نظیر از آرامش، تاریخ و ماجراجویی را ارائه می دهد. قلب تاریخی آلانیا که بین کوه‌ های خیره ‌کننده مدیترانه و توروس قرار گرفته، روی شبه جزیره ‌ای صخره ‌ای با برج ‌ای چشمگیر قرن سیزدهمی مشرف به سواحل گسترده قرار دارد.

آنتالیا هم مانند آلانیا در سواحل پررونق جنوب غربی آناتولی و در همسایگی کوه ‌های توروس واقع شده است، و بزرگترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه است. درآنتالیا می توانید از جاهای دیدنی مانند آسپندوس و شهر قدیمی آنتالیا دیدن کنید. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با جاذبه های دیدنی و تفریحات سرگرم کننده آلانیا و آنتالیا آشنا کنیم تا شما بتوانید انتخاب راحت تری برای سفر به این دو شهر زیبای ترکیه داشته باشید، پس با ما همراه شوید.

 

جاذبه های دیدنی آلانیا

آلانیا با سواحل وسیع، بناهای تاریخی و رستوران‌ ها، کافه ‌ها بی ‌شمار یک مقصد عالی برای تعطیلات است. آلانیا بیشتر به خاطر سواحلش شناخته شده است. صخره ای مرتفع در شبه جزیره که محل برج باستانی است و همگی توسط دیوارهای سنگی محکم به خوبی حفظ شده است. در پایین بندر، بقایای تاریخی بیشتری باقی مانده ‌اند که بر فراز خلیجی قرار دارند که در آن قایق ‌های تفریحی آماده هستند تا شما را به دریا برسانند. برای اطلاع از تور آلانیا نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

قلعه آلانیا

قلعه قرون وسطایی آلانیا بر روی صخره ‌ای در قلب شهر، آلانیا است. قلعه داخلی توسط دیوارهای 6 کیلومتری احاطه شده است، بقایای کلیسایی متعلق به قرن یازدهم را در خود جای داده است، در حالی که منطقه قلعه احمدک دارای ویرانه هایی است که قدمت آن به دوران یونان باستان باز می گردد.

برج سرخ آلانیا

برج نمادین آلانیا قطعاً یکی از مواردی است که باید در طول سفر آلانیا از آن دیدن کنید. نه تنها می توانید پانورامای شگفت انگیز 360 درجه آن را تماشا کنید بلکه می توانید احساس کنید که تاریخ در اینجا نوشته شده است. برج سرخ هشت ضلعی به ارتفاع 30 متر به عنوان برج دفاعی بندر در دوران سلجوقیان عمل می کرد. این برج در قرن سیزدهم ساخته شد.

منظره برج به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع بر روی شبه جزیره سنگی که نمایی رو به دریای مدیترانه دارد بسیار چشمگیر است. از بالای این برج می توانید شهر ساحلی آلانیا، دریای مدیترانه، دشت پامفیلیان و کوه های کیلیکیا را ببینید. از برج، می توان یک پیاده ‌روی زیبا در امتداد دیوارهای استحکامات اصلی بندر تا تنها نمونه باقی ‌مانده از کارخانه کشتی‌ سازی دوران سلجوقیان انجام داد.

ساحل کلئوپاترا آلانیا

تفریحات آلانیا

آلانیا به غیر از جاذبه های دیدنی دارای تفریخات سرگرم کننده جذابی نیز هست، که در طول سفر خود به آنجا می توانید از آن ها استفاده کنید و لذت ببرید.

پارک آبی سیاره آبی

بزرگترین پارک آبی در سواحل مدیترانه ترکیه آلانیا قرار دارد و مشرف به دریای درخشان فیروزه ‌ای است. پارک آبی با ۲۴ عدد سرسره‌ های خانوادگی تا چاه ‌های کامیکاز، یک روز مفرح برای کل خانواده شما می سازد.

یک استخر آب ‌پاش پر از اسباب ‌بازی‌ های متحرک تعاملی برای کودکان وجود دارد که از آن لذت ببرند، چندین سرسره آدرنالین برای نوجوانان وجود دارد که بسیار هیجان انگیز است. این مجموعه شامل امکاناتی همچون صندلی های آفتابگیر، دوش، رختکن و کمد، چندین رستوران فست فود است.

جیپ سافاری

اگر اهل گشت و گذارهای گروهی نیستید، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد، اما با این وجود، رفتن به یک سافاری گزینه جالبی برای لذت بردن از طبیعت وحشی کوهستان است. این سفر از شهر آلانیا شروع می شود و شما را به کوه های توروس (شرق شهر) در ارتفاع 1200 متری از دریا، با چندین توقف در روستاهای کوهستانی می برد.

کل گشت و گذار در یک جیپ لندرور سافاری 4 x 4 است. سواری بسیار پر دست انداز است به خصوص زمانی که گاهی اوقات خارج از جاده می رود، اما این کار بخشی از سرگرمی است. می توانید تور جیپ سافاری را در شب نیز انجام دهید. سفر با وسایل نقلیه دارای نور است.

همه چیز درباره آلانیا

 

تله کابین تلفریک

بهترین راه برای دیدن منطقه آلانیا، سوار شدن تله کابین تلفریک است که ساحل کلئوپاترا را به منطقه پایین قلعه احمدک متصل می کند. این تله‌ کابین روزانه بین ساعت 11 صبح تا 9 شب کار می ‌کند، سواری 900 متری مناظری عالی از صخره جنگلی منتهی به قلعه، نوار شنی ساحل کلئوپاترا و دریای مدیترانه در پایین، و همچنین کوه های تاریک در دوردست را ارائه می دهد و همچنین وسیله‌ ای برای حمل و نقل است. ایستگاه پایینی درست در پشت ساحل قرار دارد، در حالی که ایستگاه بالایی شما را درست در خارج از دروازه اصلی قلعه آلانیا قرار می دهد و از آنجا می توانید برای کشف ساختمان ها و بناهای تاریخی دیدن کنید.

جاذبه های دیدنی آنتالیا

 

جاذبه های دیدنی آنتالیا

اگر برای تعطیلات در منطقه آنتالیا برنامه ریزی می کنید، فکر نکنید که تنها کاری که می توانید در آنجا انجام دهید، دراز کشیدن در ساحل است، آنتالیا مکانی بسیار متنوع با صدها کار برای انجام، کاوش و لذت بردن است. برای اطلاع از تور آنتالیا نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

شهر قدیمی کالیچی

وقتی از میان کوچه ‌های  شهر قدیمی آنتالیا عبور می ‌کنید، فورا به فکر این می افتید که مردم بیش از 2000 سال پیش نیز درچنین محله هایی قدم می زدند و این شما را هیجان زده می کند.

عمارت ‌های عثمانی سفید پوش و با سقف قرمز کاملاً بازسازی ‌شده در خیابان ‌های سنگ ‌فرش قرار گرفته ‌اند که اکنون محل انبوهی از هتل‌ های بوتیک، فروشگاه ‌های سوغاتی، گالری‌ های هنری، و رستوران‌ ها هستند. میدان اصلی دارای دروازه دژ و برج ساعت پوشیده از سنگ است، در امتداد Hesapçi Sokak، مناره زیبای را خواهید دید. در قرن نوزدهم در اثر آتش سوزی ویران شد، این تنها چیزی است که از ساختمان باقی مانده است.

آبشار دودن

آبشارهای دودن که در حدود 12 کیلومتری مرکز شهر قرار دارند، بسیار دیدنی هستند و دیدن آنها برای مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است. آب این آبشار از کوه‌ های توروس سرچشمه می ‌گیرد، از میان حومه‌ های کارست اطراف آنتالیا می ‌گذرد و سپس در آبشارهای دودن به طور چشمگیری در دریای مدیترانه فرو می ‌رود.

موزه باستان شناسی آنتالیا

یکی از بهترین موزه های مهم در کل ترکیه، موزه باستان شناسی آنتالیا مجموعه عظیمی از آثار باستانی از شهر و مناطق اطراف آن است که نباید از دست داد. عاشقان تاریخ، بخش های باستان شناسی گسترده آن را که دارای موزاییک های خیره کننده، جواهرات نقره، و مجسمه های زیبا از Perge و بیزانس است، کاملاً دوست خواهند داشت. این نمایشگاه‌ ها که بیش از پنج هزار سال تاریخ را پوشش می ‌دهند، ویرانه ‌ها و مصنوعات شگفت ‌انگیز از عصر برنز تا زمان روم و بیزانس را در بر می‌گیرند.

در این موزه بیش از 5 هزار قطعه در 13 سالن قرار دارد که هر کدام به دوران یونان، روم، بیزانس و عثمانی بر می گردد.این موزه شامل اشیائی همچون سکه، تابوت، ظروف مسی و گلی، جواهرات و مجسمه های قدیمی است. یک قطعه برجسته از یک تابوت سنگ مرمر قرن دوم با نقش برجسته هایی است که دوازده هرکول را به تصویر می کشد، و سالن مجسمه مملو از کنده کاری های رومی قرن دوم و سوم از شخصیت های اساطیری مانند زئوس، آرتمیس، آفرودیت، هکات، هرمس و مینروا است.

پرگا

شهر پرگا در 15 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد، پرگا در اوایل سال 1209 قبل از میلاد مسکونی بود و توسط ایرانیان، آتنی ها، اسکندر مقدونی، سلوکیان و سپس رومیان اداره می شد. یکی از ساکنان مشهور این شهر، آپولونیوس پرگا، منجم و هندسه ‌دان قرن دوم پیش از میلاد بود که اصطلاحات هندسی «پارابولا»، «هذلول» و «بیضی» را تعریف کرد.

پرگا در ۷۰ سال گذشته حفاری شده است و چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد، مانند آگورا و ستون‌ های دست نخورده آن، تئاتر رومی با نقش برجسته ‌های برجسته در نمای آن، حمام ‌های رومی و ورزشگاه، گورستان و دروازه های بزرگ شهر نیز جزو دیدنی های این شهر هستند.

دروازه هادریان آنتالیا

 

بندرقدیمی مارینا

بندرقدیمی مارینا در یک جای خوش منظره و زیبا واقع شده است، این بندر در میان صخره ‌های پرتگاه قرار دارد و مملو از قایق‌ هایی است که روی آب ‌های فیروزه ‌ای آن شناور هستند.

این بندر زمانی مرکز اصلی اقتصادی آنتالیا بود، امروزه مکان مناسبی برای خوردن یک قهوه یا غذا و تماشای مناظر زیبا است، اطراف این بندر با انبوهی از کافه ‌ها و رستوران ‌های کوچک که در کنار ساحل قرار گرفته ‌اند پوشیده شده است. برای خرید ارزان بلیط هواپیما به سایت تریپ سر بزنید.

پارک کارالیوغلو

درست خارج از مرکز شهر، پارک کارالیوغلو یک منطقه بزرگ است که یک مکان عالی برای پرسه زدن در اطراف و مکانی عالی برای یک پیک نیک است.

برج باستانی Hidirlik در گوشه ای از پارک قرار دارد. همچنین می‌توانید از این پارک بندر قدیمی رومی را ببینید. این پارک چندین مجسمه و بنای تاریخی را در خود جای داده است.

آبشار کورشونلو

 

آبشار کورشونلو

آبشارهای کورشونلو در 12 کیلومتری آنتالیا در پارکی طبیعی به همین نام واقع شده اند. این آب که از رودخانه آکسو سرچشمه می گیرد، در سراسر حومه شهر جریان دارد و سپس به استخر زیبا و فیروزه ای رنگی که در زیر کورشونلو قرار دارد، می ریزد.

پوشش گیاهی سرسبز اطراف استخر را احاطه کرده است. یک نقطه منزوی و آرام، حیات وحش فراوان است و تقریباً احساس می‌شود که در یک افسانه هستید. این منطقه توسط جنگل کاج احاطه شده است، و زنجیره ای از هفت حوضچه آبشار در دره وجود دارد که هر کدام از آبشارهای کوچکتری تغذیه می شوند.

تفریحات آنتالیا

آنتالیا نیز همانند آلانیا دارای تفریحات مهیج و سرگرم کننده بسیاری است، که شما می توانید از آن ها لذت ببرید.

رافتینگ دره کوپرولو

این منطقه در درجه اول به عنوان یکی از بهترین مکان‌ ها برای ورزش رافتینگ شناخته می ‌شود، که در رودخانه آبی که در دره است  انجام می ‌شود. طول دره 14 کیلومتر است و دیواره‌ های آن در برخی مکان‌ها تا 400 متر بلند می ‌شوند. اگر قایقرانی مورد علاقه شما نیست، چندین کافه و رستوران در کنار ساحل رودخانه برای استراحت وجود دارد. برای کوهنوردان نیز، تعدادی مسیر در منطقه دره وجود دارد که از مسیرهای پیاده روی تا قله کوه بوزبورون پیاده دو ساعته راه است.

آکواریوم آنتالیا

 

آکواریوم آنتالیا

یکی از بزرگترین مجتمع های آکواریومی در کل جهان، آکواریوم خارق العاده آنتالیا است، این آکواریوم در سال 2012 افتتاح شد و دارای بیش از 60 مخزن است که بزرگترین آنها بیش از پنج میلیون لیتر گنجایش دارد.

در این آکواریوم می توانید خانه خزندگان استوایی را نیز ببینید. علاوه بر این، دنیای برفی و موزه یخ نیز بخشی از مجموعه است. می توانید با گلوله برفی مبارزه کنید و در سرزمین عجایب یخی اسکیت کنید. شما می توانید این محیط را از طریق یک تونل شیشه ای 131 متری، بزرگترین تونل در جهان، با کوسه ها، و ماهی های استوایی که بالای سر و اطراف لاشه های هواپیما و زیردریایی شنا می کنند، تجربه کنید.

ساحل لارا آنتالیا

ساحل لارا که در حدود ده کیلومتری شرق مرکز تاریخی قرار دارد، مکانی دوست‌ داشتنی برای استراحت است. در حالی که دریای مدیترانه را در کنار ساحل زیر نور آفتاب می بینید بسیار دلپذیر است. در پایین ساحل، قسمت اعظم آن این شن و ماسه است و ردیف‌ هایی از صندلی ‌های آفتابگیر متصل به هتل‌ ها روی آن قرار دارد و دور تا دور آن پر از هتل ها رستوران است.

چکیده

ما در این مقاله شما را با جاذبه های جذاب و تفریحات هیجان انگیز دو شهر زیبای ترکیه، آلانیا و آنتالیا آشنا کردیم. انتخاب هر یک از این دو شهر برای سفر بسته به نوع سلیقه شما می باشد. آلانیا از نظر اندازه کوچکتر از آنتالیا است و برای خانواده ها و افرادی که به دنبال آرامش هستند بسیار مناسب است. اندازه کوچکتر به این معنی نیست که شهر در فعالیت نیست. اگر به دنبال تفریحات جذاب تری هستید ما به شما آنتالیا را پیشنهاد می کنیم، شما می توانید یک روز هیجان انگیز را در دره کوپرولو بگذرانید، و تفریح هیجان انگیز رافتینگ را امتحان کنید.

اگر به دنبال دیدن جاذبه های تاریخی و آرامش بسیار هستید، ما به شما قلعه آلانیا، برج سرخ آلانیا را پیشنهاد می کنیم، که شما را به دوران سلجوقیان می برد. زیبایی های ترکیه وصف ناپذیر هستند، امیدوار هستیم سفر خوشی داشته باشید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

کدخبر: 68484 تاریخ انتشار