کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای قضاوت مصاف حساس دو تیم استقلال و گل گهر سیرجان یکی از داوران باسابقه و باتجربه‌اش را انتخاب کرد.

به گزارش منیبان؛ بررسی کارنامه قضاوت‌های بیژن حیدری داور بین‌المللی کشورمان برای تیم استقلال در پنج دیدار اخیری که برای این تیم سوت زده مشخص می‌کند استقلال همواره با این داور، هم خوب گل زده و هم خوب برنده شده است. زدن ۱۰ گل در ۵ بازی و کسب ۵ برد دلالت بر این موضوع دارد. کمیته داوران برای قضاوت این دیدار تیم داوری بیژن حیدری به همراه علیرضا ایلدروم و آرمان اسعدی را در نظر گرفته و داور چهارم بازی نیز حسین زیاری خواهد بود. مروری بر پنج قضاوت آخر بیژن حیدری برای تیم استقلال مشخص می‌کند این تیم تجربه خوبی از مسابقاتش با سوت این داور دارد.

آخرین قضاوت و ماراتن صعود

بیژن حیدری در آخرین بازی که برای استقلال سوت زد این تیم بازی مرگ و زندگی در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را تجربه می‌کرد. بازی رودرروی پیکان پس از دوران کرونایی شدن اعضای تیم استقلال. مسابقه ای که در طول ۹۰ دقیقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید ولی امیرارسلان مطهری در ابتدای وقتهای تلف شده (دقیقه ۹۱) روی ارسال جعفر سلمانی با یک گل استقلال را پیش انداخت و همان گل کافی بود تا استقلال در پایان ماراتن ۱۲۰ دقیقه ای به دور بالاتر صعود کند.

دومین باخت سپاهان با سوت بیژن

پیش از این دیدار (جام حذفی) بیژن حیدری برای تیم استقلال در هفته دهم لیگ برتر جاری و بازی که در استادیوم آزادی و با هدایت فرهاد مجیدی مقابل تیم محرم نویدکیا برگزار می‌شد را سوت زد. دیداری که استقلال با تک گل دقیقه ۳۵ جعفر سلمانی حریف صاحب نام اصفهانی خود را یک بر صفر شکست داد تا یک بازی شش امتیازی روبروی سپاهان که جزو رقبای جدی این فصل برای کسب عنوان قهرمانی شمار می‌رود را با برد پشت سر بگذارد. این دومین باخت نویدکیا به مجیدی بود.

برد بیرون از خانه در قلعه نساجی

سومین بازی که استقلال در این مدت اخیر با قضاوت بیژن حیدری انجام داد در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر بیستم در ورزشگاه وطنی قائمشهر مقابل نساجی مازندران بود که شاگردان فرهاد مجیدی موفق شدند با سه گل این تیم را شکست بدهند. وریا غفوری در آن دیدار دوبار موفق به گلزنی شد که یکی از روی نقطه پنالتی در نیمه اول بود. گل سوم را هم متین کریم زاده به ثمر رساند. در همان دیدار بابک مرادی پس از تعویض و خروج از زمین از روی نیمکت در دقیقه ۷۱ با کارت قرمز بیژن حیدری از زمین بازی اخراج شد و بازی هفته پایانی لیگ برتر مقابل سپاهان را از دست داد.

پیروزی در ارتفاعات سبلان

استقلال پیش از آن و در هفته یازدهم لیگ برتر بیستم نیز با هدایت محمود فکری موفق شد تراکتور تبریز را در ورزشگاه یادگار امام تبریز در ارتفاعات سبلان با قضاوت بیژن حیدری با سه گل شکست بدهد. در آن دیدار که تنها بازی گلزنی شیخ دیاباته در فصل گذشته بود، مهاجم سیه چرده استقلال دو بار در دقایق ۳۸ و ۶۵ برای آبی‌پوشان گلزنی کرد. مهدی قایدی دیگر گل استقلال در آن بازی که ۱-۳ شد را به ثمر رساند.

شکست سپاهان در تهران

اولین مسابقه از ۵ دیدار آخر استقلال با سوت این داور ظرف این مدت هم با برد استقلالی‌ها تمام شد. بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر نوزدهم مقابل سپاهان. دیداری که شیخ دیاباته در دقیقه ۵۲ از روی نقطه پنالتی زننده گل اول استقلال بود و شایان مصلح در دقیقه ۶۶ دروازه سپاهان را به اشتباه باز کرد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی دو بر یک مغلوب بازیکنان فرهاد مجیدی شوند. آرش رضا وند در همان دیدار در دقیقه ۴۴ و با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. قلعه نویی این بار باز هم باید با همین داور روبروی تیم فرهاد مجیدی بایستد.

مصاف حیثیتی بین امیر و فرهاد

حالا و در یکی از حساسترین دیدارهای این فصل استقلال در مسیر رسیدن به قهرمانی لیگ بیست و یکم، بیژن حیدری که استقلال در این مدت فقط با این داور برنده شده و حتی مساوی هم نداشته، باید روبروی گل گهر سیرجان و تیم زخمی‌امیر قلعه نویی بایستد. تیمی‌که بابت از دست دادن ۷ امتیازی که در نیم فصل اول و به دلیل اعتراض استقلال به بازیکن خارجی اش از سیرجانی‌ها کسر و به حساب استقلال، سپاهان و پیکان واریز شد. مصافی شش امتیازی و حیثیتی برای هر دو سرمربی و البته تعداد زیادی بازیکن استقلالی که در تیم کرمانی حضور دارند.

 

کدخبر: 70134 تاریخ انتشار