پس از آنکه روسیه از اعلام یک آتش‌بس چند ساعته برای چهار شهر اوکراین خبر داد و چند مسیر خروج از این کشور را نیز منتشر کرد، دولت اوکراین کریدورهای پیشنهادی روسیه را رد کرد و گفت این مسیرها فقط به روسیه و بلاروس منتهی می‌شود.

به گزارش مُنیبان، پس از آنکه روسیه از اعلام یک آتش‌بس چند ساعته برای چهار شهر اوکراین خبر داد و چند مسیر خروج از این کشور را نیز منتشر کرد، دولت اوکراین کریدورهای پیشنهادی روسیه را رد کرد و گفت این مسیرها فقط به روسیه و بلاروس منتهی می‌شود.

به گفته ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین این گزینه قابل قبولی نیست و دولت اوکراین متقابلا مسیرهایی را پیشنهاد کرده است که مردم را به مناطقی در داخل اوکراین می‌رسانند. او در بیانیه‌ای از کریدورهای تعیین شده از سوی روسیه انتقاد کرده و گفته است شهروندان اوکراین باید حق جا به جا شدن در خاک کشور خود را داشته باشند. او روسیه را متهم کرده است که تنها به دنبال استفاده تبلیغاتی از این آتش‌بس است.

وزارت دفاع روسیه صبح دوشنبه ۱۶ اسفند از آتش بس چند ساعته برای کی‌یف، خارکیف، ماریوپل و سومی خبر داد و هم‌زمان مسیرهای خروج از اوکراین را نیز برای ساکنان این شهرها تعیین کرد.

کدخبر: 70562 تاریخ انتشار