در لیبی اتفاق افتاد؛

سازمان ملل اعلام کرد، برگزاری انتخابات براساس قواعد قانون اساسی لیبی، بهترین راه پیش رو است.

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک خاطرنشان کرد، این سازمان از انتخابات براساس قواعد قانون اساسی مطلوب لیبی حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود، استفانی ویلیامز، فرستاده سازمان ملل در امور لیبی روز دوشنبه با عقیله صالح، رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی تشکیل کمیته مشترک متشکل از اعضای منتخب مجلس نمایندگان و شورای عالی دولت جهت تدوین قواعد قانون اساسی برای تضمین برگزاری انتخابات در نزدیکترین زمان ممکن، پرداختند.

سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل همچنین تصریح کرد، ویلیامز تاکید کرده که برگزاری انتخابات در زمانی مناسب براساس قانون اساسی، بهترین راه پیش رو است.

دوجاریک همچنین گفت، این امر منعکس‌کننده خواسته‌ها و آرزوهای واقعی مردم لیبی است.

وی همچنین گفت، ویلیامز ضمن تاکید بر اهمیت همکاری بین موسسات لیبیایی جهت برقراری ثبات دائمی، خواستار حفظ آرامش شد.

اختلافات میان گروه‌های لیبیایی درباره تدوین قوانین انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بالا گرفته‌ و این اختلاف‌نظرها تهدیدی برای روند انتخابات در این کشور هستند، پارلمان لیبی به ریاست عقیله صالح قوانین این انتخابات را تدوین کرد اما شورای عالی لیبی به ریاست خالد المشری آن را رد و اعلام کرد: این قوانین بدون موافقت با شورای عالی تصویب شدند.

انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار بود ۲۴ دسامبر گذشته برگزار شود، به تعویق افتاد و گروه‌های لیبیایی هنوز به ترسیم نقشه راه جدیدی برای مرحله آتی که این کشور را از بازگشت به خانه اول دور کند، امیدوار هستند.

روند سیاسی در این کشور در دسامبر گذشته در نتیجه عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی شده سقوط کرد، زیرا نیروها و نهادهای سیاسی اصلی برنامه‌های متناقضی برای روند انتخابات مطرح کردند.

کدخبر: 70721 تاریخ انتشار