وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص بسته معیشتی گفت: به دستور رئیس‌جمهوری در ارتباط با رفع فقر یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال تنظیم است.

به گزارش منیبان؛ حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران گفت: در طول سال.های انقلاب اسلامی به مسئله رفع فقر توجه جدی شده است و ما اقداماتی انجام دادیم که در سطح دنیا بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: دولت مردمی سیزدهم در حوزه بیمه فراگیر یک اتفاق جدیدی را رقم می‌زند. ما امروز اعلام کردیم که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از محرومان و افراد کم درآمد در روستاها و جمعیت عشایری و شهرهای کوچک با معرفی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و تعدادی دیگر از نهادهای حمایتی تحت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند که این افراد آغاز بیمه‌پردازیشان رایگان خواهد بود و سالانه یک درصد اضافه می‌شود زیرا در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درنهایت پنج درصد را اعضای صندوق و ۱۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند.

 

برنامه دولت برای گرانی‌ها در ماه رمضان

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه افزایش قیمت در عید و ماه رمضان تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست گفت: رویکرد جدی دولت سیزدهم این است که در ایام پایانی سال نباید قیمت کالاها افزایش پیدا کند.جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار و تصمیمات مهمی برای کاهش قیمت برخی اقلام و کالاها اتخاذ شد.وی در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن شب عید و ماه مبارک رمضان گفت: هیچ گونه افزایش قیمت برای اقلام مورد نیاز خانوار در این ایام پذیرفته شده نیست.

وزیر رفاه اضافه کرد ؛این کار شروع شد و عملا بیش از ۸۰ درصد به تعداد بیمه شده‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اضافه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که ردیف مناسبی را در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفتند، گفت: تلاش می‌کنیم تا منابع دیگری که در اختیار دولت است را بتوانیم جذب و سال آینده تعداد بیشتری را بیمه کنیم.

عبدالملکی در ادامه درخصوص بسته معیشتی اظهار کرد: به دستور رئیس‌جمهوری در ارتباط با رفع فقر یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال تنظیم است. طراحیها و هماهنگی‌های اولیه انجام شده است. ما با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه این بسته پنج محور اصلی دارد و شامل کمک.های غذایی، کمکهای نقدی، تسهیلات، توانمندسازی و اشتغال و تخفیف می‌شود، اظهار کرد: ما در حال مذاکره با قسمت‌های مختلف هستیم. دستور رئیس‌جمهوری را به صورت دائم پیگیری می‌کنیم. معاون اول رئیس‌جمهوری و معاون اقتصادی هم در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد دستمزد کارگران امشب اعلام شود؟ اظهار کرد: امروز چهارشنبه است و جلسه شورای‌عالی کار برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کدخبر: 71081 تاریخ انتشار