ولی‌عهد سعودی با استفاده از فرصت ایجاد شده در سایه جنگ اوکراین، با بازی با ورق‌ نفت و تهدید واشنگتن به سوق دادن منابع عربستان به سوی شرق، برای دولت بایدن خط و نشان می‌کشد.

به گزارش منیبان، «محمد بن سلمان » ولی‌عهد سعودی در مصاحبه اخیرش با مجله آمریکایی «آتلانتیک» این‌گونه نشان داد که به «جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا اهمیتی نمی‌دهد و گفت که نظر بایدن برای او مهم نیست و حتی رئیس‌جمهور آمریکا را با احتمال «بیزاری پادشاهی سعودی» از واشنگتن تهدید کرد و گفت که اگر چنین اتفاقی بیفتد، شرق از دسترسی به منابع عربستان سعودی استقبال می‌کند.

روزنامه «رأی الیوم» با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت، این اظهارات که قابل توجه و قوی به نظر می رسید، مورد توجه ناظران و تحلیلگران سیاسی قرار گرفت و از این رو مترصد واکنش آمریکا به از دست دادن متحد نزدیکی چون عربستان که نقش مهمی در زمینه تامین نفت و حفظ قیمت‌ها  دارد، ماندند. به نظر می‌رسید که شاهزاده بن سلمان همچنان به هر طریقی علاقه دارد توجه دولت آمریکا را به خود جلب کند و آن را وادار کند که شخصاً با او تعامل کند؛ در حالی که بایدن از تماس شخصی با او خودداری می‌کند.

کدخبر: 71257 تاریخ انتشار