ویژه نوروز1401|پرویز برومند در گفتگو با منیبان؛

گلر سابق استقلال گفت:اگر استقلال همین روند را ادامه دهد با اختلاف بیش از ۶ امتیاز از پرسپولیس قهرمان می‌شود.

به گزارش منیبان؛ پرویز برومند یکی از آن استقلالی های دوست داشتنی است که بدون ترس و تعارف اعتقاداتش را بر زبان می آورد. او در ماههای گذشته گاهی منتقد استقلال و فرهاد مجیدی بوده و گاهی هم در نقش یک حامی ظاهر شده است. شاید بسیاری از هواداران استقلال برومند را با آن مشت جنجالی در دربی به خاطر بیاورند اما او با پیراهن آبی روزهای خاطره انگیزی هم داشته اما در دوران بازیگری اش بدشانسی های زیادی را هم تجربه کرد. برومند معتقد است استقلال فرهاد در لیگ بیست و یکم هر چه پیش رفت عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت و اکنون این تیم شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر است که می تواند با اختلاف امتیاز زیاد قهرمانی را در پایان فصل جشن بگیرد. به مناسبت سال نو و صدرنشینی استقلال با پرویز برومند گفتگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

*از دربی 98 شروع کنیم. قبلا گفته بودید برنده این بازی شانس زیادی برای قهرمانی دارد اما بازی با تساوی تمام شد.

بله درست است که بازی با تساوی تمام شد اما این تساوی برای استقلال کمتر از برد نبود. درست است که استقلال می توانست با برد اختلاف امتیاز و حاشیه امنیت خود را بیشتر کند اما تساوی آن هم در شرایطی که استقلال عقب افتاده بود برای این تیم بسیار شیرین بود و البته پرسپولیس هم علاوه بر اینکه نتوانست اختلافش را کمتر کند تلفات زیادی داد که مهم ترین آن محرومیت احتمالی سرمربی این تیم است.

*یعنی تساوی را برای استقلال ارزشمند می دانید؟

بله قطعا همینطور است. فاصله 6 امتیازی خیال تیم را راحت می‌کند با شرایطی که استقلال و پرسپولیس دارند فاصله امتیازی‌ بیشتر از این هم می‌شود، به شرطی که بازیکنان استقلال دچار غرور و حواشی نشوند. یحیی گل ‌محمدی با رفتارهایی که انجام داد، پرسپولیس را به حاشیه برد. لزومی نداشت او چنین کارهایی کند. شاید در صحنه گل استقلال، احساساتی شد ولی دلیلی برای عصبانیت وجود نداشت. شاید گل ‌محمدی انتظار داشت داور به او ارفاق کند، در صورتی که قوانین این اجازه را نمی‌دهد. او مدعی است تیمش 10 نفره شده ولی بازیکن خودشان مصدوم شده و به بیرون رفته بود. آقای گل ‌محمدی! چند دقیقه 10 نفره بودید؟ لحظاتی پرسپولیس 10 نفره بازی کرد که آن هم به دلیل آماده نبودن تعویض بود و به داور ارتباطی نداشت. به نظر من راه برای استقلال هموارتر شد هر چند آنها نباید از این اتفاق سیر شوند. نمی‌گویم غرور چون غرور را فرهاد کنترل می‌کند. استقلال در دربی سرتر بود و باید می‌برد، اگر می‌بردند باید مواظب غرورشان می‌شدند. فکر می‌کنم پرسپولیس قسر در رفت. به نظر من اگر استقلال همین روند را ادامه دهد با اختلاف بیش از ۶ امتیاز از پرسپولیس قهرمان می‌شود.

*چطور با اطمینان از قهرمانی استقلال می گویید.

ببینید من یک فلسفه‌ای دارم که هر تیمی در نیم فصل قهرمان شد آخر فصل قهرمان می‌شود. امیدوارم این اتفاق بیافتد. به شرطی که همان بازی‌های خوب دور رفت را در دور برگشت هم انجام بدهد و حداقل همان نتایج را تکرار کند. همه می‌دانیم بازی های استقلال از این به بعد سخت تر می‌شود امیدوارم استقلال قهرمان شود تا یک خوشحالی حداقلی به هواداران بعد از این همه سال هدیه شود.

*در کل سالی که گذشت را برای استقلال چطور دیدید؟

سالی که گذشت برای استقلال خوب شروع شد. این تیم از گروه سختی که در لیگ قهرمانان آسیا داشت بالا آمد و بعد از آن هم در لیگ بازی های خوبی به نمایش گذاشت و به فینال جام حذفی رسید اما یکهو انگار ترمز تیم کشیده شد چون هم به الهلال باخت هم قهرمان حذفی نشد.  در آن مقطع باشگاه مشکلات زیادی داشت و اختلاف فرهاد مجیدی با مدیریت علنی شده بود اما با تغییر مدیریت شرایط بهتر شد.البته الان هم قطعا باشگاه مشکلاتی دارد ولی هم فرهاد با تجربه تر شده هم تیم دارد نتیجه می گیرد. شاید شرایط استقلال در نیمه اول سال خوب نبود اما خدا را شکر در نیمه دوم بهتر شد و در نهایت هم سال با صدرنشینی مقتدرانه به پایان رسید که امیدوارم پایان این صدرنشینی قهرمانی تیم محبوبم باشد.

*نظرتان درباره گلرهای استقلال در سالی که گذشت چیست؟

به نظر من حسینی سال خوبی داشت و علیرضا رضایی هم آینده دار است. رشید مظاهری هم تا وقتی به حاشیه نرفته بود خوب بود.

*شما از آن دسته فوتبالیست هایی هستید که فوتبال را زود کنار گذاشتید.زندگی بعد از فوتبال چطور گذشت؟

شاید این جمله کلیشه‌ای باشد، اما برای فوتبالیست‌ها دو بار مرگ وجود دارد، یک‌بار وقتی که فوتبال را کنار می‌گذارند یک بار هم که مرگ سراغ‌شان می‌آید. کنار گذاشتن فوتبال، اتفاق خیلی بدی است. اینجا باشگاه باید حواسش به پیشکسوتانش به خصوص پست دروازه‌بانی باشد. من با ناراحتی از استقلال رفتم، چون دوست داشتم آن مقطع بیشتر حواس‌شان به من می‌شد. من به حق واقعی خودم نرسیدم. اگر مصدومیت‌ها، محرومیت‌ها و اتفاقاتی بوجود نمی‌آمد، خیلی اتفاقات بهتری برایم می‌افتاد و رکورد بازی‌های ملی برای من می‌شد. شاید اگر مصدوم و محروم نمی‌شدم، تا همین چند سال پیش دروازه‌بانی می‌کردم.

 

کدخبر: 73445 تاریخ انتشار