بازنشر/ویژه نوروز1401| پیشکسوت پرسپولیس در گفتگو با منیبان:

مدافع اسبق پرسپولیس گفت: . متاسفانه از زمین و آسمان برای پرسپولیس مانع تراشی می کنند تا این تیم برای ششمین بار متوالی قهرمان نشود.

به گزارش منیبان؛ پرسپولیس فصلی متفاوت را در سال 1400 سپری کرد. قرمزهای پایتخت در ابتدای این سال پنجمین قهرمانی لیگ را تحربه کردند و بعد از آن هم امیدوار بودند با پیروزی مقابل الهلال عربستان به نیمه نهایی و بعد از آن به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند تا به حسرت طولانی شان برای قهرمانی در آسیا پایان دهند اما همه چیز آنطور که پرسپولیسی ها دلشان می خواست پیش نرفت. شکست مقابل الهلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اگرچه باعث نشد پرسپولیس شروع ضعیفی در لیگ داشته باشد اما در ادامه اقتدار استقلال و عملکرد ضعیف در فصل نقل و انتقالات باعث شد شاگردان یحیی قافیه لیگ را تا الان به فرهاد مجیدی و شاگردانش ببازند. تساوی بدموقع در دربی پایتخت هم باعث شد اختلاف امتیاز پرسپولیس با رقیب دیرینه دست نخورده باقی بماند و هم قرمزها به حاشیه رفتند.

در ادامه با محمد پنجعلی مدافع اسبق قرمزها که از محبوبیت زیادی هم بین هواداران این تیم برخوردار است، راجع به وضعیت پرسپولیس در سال گذشته و روزهای پیش رو صحبت کردیم که در ادامه می خوانید.

برای ستاره ها جایگزین پیدا نشد

پنجعلی با اشاره به شرایط پرسپولیس در سال گذشته گفت: سال برای پرسپولیس خوب شروع شد. مقتدرانه در لیگ قهرمان شدیم و نشان دادیم که قهرمانی در خون پرسپولیس است. در ادامه هم شرایط خوب بود تا جایی که پرسپولیس مقابل الهلال شکست خورد. به نظر من آن شکست باعث شد برخی ضعف ها نمایان شود اما متاسفانه چاره ای هم اندیشیده شد. به هر حال پرسپولیس لیگ را شروع کرد در شرایطی که دو بازیکن موثر خود را از دست داده بود اما متاسفانه در نقل و انتقالات هم مهره های جایگزین برای آنها پیدا نشد. در لیگ هم که خودتان بهتر از هر کسی می دانید چه اتفاقاتی افتاد. تیم با وجود همه مشکلات مالی و کمبودها راه خودش را پیش می رفت اما انگار برخی اتفاقات از عهده ما خارج است.

از زمین و آسمان برای پرسپولیس مانع تراشی می کنند

سرپرست سابق پرسپولیس درباره وضعیت این تیم اظهارداشت: پرسپولیس امسال خیلی مورد ظلم واقع شد. واقعا روزهای سختی گذشت. آدم گاهی اوقات نمی داند چه بگوید. من واقعا نمی دانم چرا برخی چشم دیدن موفقیت پرسپولیس را ندارند. متاسفانه از زمین و آسمان برای پرسپولیس مانع تراشی می کنند تا این تیم برای ششمین بار متوالی قهرمان نشود. تیمی که از ابتدای لیگ با موانع زیادی روبرو شده تا به امروز پا پس نکشیده و در ادامه هم کم نمی آورد. خیال همه راحت، مشکلات، پرسپولیس را آبدیده تر می کند و آن وقت است که کسب ششمین جام برای همه ما لذت بخش تر خواهد شد.

پرسپولیس از ریل موفقیت خارج نمی شود

پنجعلی در ادامه گفت: هر تیم و باشگاهی با نیمی از مشکلات این روزهای پرسپولیس روبرو بود، تا الان زمین خورده بود اما پرسپولیس بیدی نیست که با این بادها بلرزد و باز هم با تمام توان خود به کار خود ادامه می دهد. متاسفانه مدیریت های قبلی و همین طور سنگ اندازی آنهایی که نمی خواهند پرسپولیس مسیر قهرمانی هایش را ادامه دهد، دست به دست هم داده تا تیم را از ریل موفقیت هایش خارج کنند اما با غیرت بچه ها، تلاش کادر فنی و حمایت هواداران و پیشکسوتان این بار هم تیر بدخواهان پرسپولیس به سنگ می خورد. الان هم اتفاقی نیفتاده و 7 هفته تا پایان لیگ باقی مانده و اختلاف 6 امتیازی قابل جبران است. شرایط سخت است اما پرسپولیسی ها مرد روزهای سخت هستند. من اطمینان دارم همه بازیکنان شرایط خاص تیم را درک می کنند و مثل همیشه از جان مایه می گذارند.

دلمان برای تیم می سوزد

کاپیتان سال‌های دور پرسپولیس خاطرنشان کرد: همه ما دل مان برای تیم می سوزد چون ظلم هایی را که  می شود می بینیم. تیمی که از آسیا محروم شد و مشکلاتی را برای آن پیش آوردند تا مسیرش را برای تکرار قهرمانی گم کند اما اطمینان دارم پرسپولیس همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد و در نهایت قهرمان می شود، قهرمانی که لذتش از 5 دوره قبل هم بیشتر خواهد بود. 

حق را به یحیی می دهم

پنجعلی درباره گلایه های متعدد یحیی گل محمدی بیان کرد: در اعتراض ها کاملاً حق با سرمربی تیم و بازیکنان است. مگر می‌توان مشکلات مالی را از ذهن بازیکن گرفت. هیچ کس نمی‌تواند ذهن آزاد با وجود مسائل مالی داشته باشد. اگر گل محمدی هر بازی هم گله کند حق دارد چون بازیکنانش تحت فشار فکری هستند. با این حال من معتقدم فرصت جبران برای پرسپولیس به پایان نرسیده است. در حال حاضر این تیم 7 بازی را در پیش دارد که هر کدام از آنها می تواند معادلات قهرمانی را با تغییر روبرو کند. اگر در ادامه کار مشکلات روحی و روانی برطرف شود و پرسپولیسی ها دغدغه مشکلات دیگر را نداشته باشند، بدون شک این تیم امسال هم شانس خوبی برای کسب مقام قهرمانی دارد. در حال حاضر هم که فقط پرسپولیس و استقلال در کورس قهرمانی باقی مانده اند و دیگر تیم ها از کورس قهرمانی از این فصل خارج شده اند.

کدخبر: 74713 تاریخ انتشار