اولین جلسه سال 1401 میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و معاونان و مدیران ذی ربط سازمان تامین اجتماعی، برگزار شد تا تکلیف حقوق بازنشستگان در سال جاری هر چه زودتر مشخص شود.

به گزارش منیبان، موسوی از افزایش منصفانه مستمری بازنشستگان در سال 1401 خبر داده و جلسه مذکور هم در همین راستا برگزار شده است. طی این جلسه بحث و تبادل نظری میان نمایندگان بازنشستگان و مدیران سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاد. براساس مباحث مطرح شده، رئیس سازمان تامین اجتماعی مقرر کرد تا در هفته جاری جلسات کارشناسی و تخصصی برگزار و با در نظر گرفتن شرایط معیشتی بازنشستگان، تکلیف میزان پرداختی به این گروه مشخص و رضایت آن‌ها جلب شود.

هاشمی در خصوص نتیجه برگزاری جلسات برای مشخص شدن تکلیف میزان پرداختی به بازنشستگان و به طور کلی ایجاد عدالت در پرداخت‌ها ابراز امیدواری کرده است.

براساس آمارهای موجود، در حال حاضر حدود 4 میلیون مستمری بگیر، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. اغلب بازنشستگان حقوق بگیر تامین اجتماعی هم از میزان دریافتی خود ناراضی هستند.

 

اقدامات گذشته برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

دولت قبل اقداماتی را درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش مستمری این گروه انجام داد. اولین اقدام دولت قبل درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان، در مردادماه سال 1399 اتفاق افتاد که براساس آن، مستمری بگیران این سازمان بین 400 تا 800 هزار تومان افزایش حقوق داشتند. دومین اقدام در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان هم در فروردین ماه سال گذشته اتفاق افتاد. براساس این اقدام، بازنشستگان دارای 30 سال سابقه کار، از فروردین ماه بین 4 میلیون و 200 هزار تومان تا 4 میلیون و 300 هزار تومان حقوق دریافت کردند.

کدخبر: 75804 تاریخ انتشار