یکی از اساسی ترین مقوله ها در حل مشکلات حقوقی، انتخاب بهترین وکیل است. اولین قدمی که در جریان یک پرونده قضایی باید برداشته شود، تصمیم گیری برای این مسئله است که چه کسی می‌تواند با یک مشاوه حقوقی خوب، شما را در راستای موفقیت تا پایان یک مشکل حقوقی همراهی کند. امروزه با گسترس قوانین در هر عرصه ای، سرو کارمان به دادگاه می افتد و با پروسه‌ی طاقت فرسای پیگیری روند شکایات یا دادخواست ها، آشنا هستیم و میدانیم وقت زیادی را از ما خواهند گرفت تا متوجه امور حقوقی شده و در نهایت از سرگردانی در راهروهای شلوغ دادگاه نجات پیدا کنیم. پس بهتر است از همان ابتدا به دنبال یک وکیل ماهر در هر زمینه ای که نیاز داریم باشیم تا در پروسه و روند پرونده به نتیجه مطلوب برسیم.

در این مطلب سعی در شناخت خصوصیات یک وکیل خوب داریم. بنابراین اگر  برای پیگیری پرونده قضایی خود به دنبال یک مشاوره حقوقی رایگان در راستای پیدا کردن بهترین وکیل تهران می‌گردید، موسسه حقوقی تهران وکیل در این نوشته تلاش می‌کند تا کمکی در راستای یافتن بهترین وکیل خانواده، بهترین وکیل طلاق، بهترین وکیل مهریه و درکل بهترین وکیل تهران، بکند.

وکیل کیست؟

کلمه وکالت به معنای واگزار نمودن، به قراردادی در حقوق اطلاق می‌شود که بعد از عقد آن، دو طرف قرارداد، متعهد به واگزاری انجام امور یک طرف قراردارد به دیگری با شرایط و حدود تعیین شده، می‌شوند. به کسی که انجام امور را بر عهده می‌گیرد، وکیل می‌گویند که این شخص قادر به ارائه مشاوره های حقوقی به موکل خود هم است.

 در قانون مدنی، موکل موظف است برای بررسی و پیگیری کارهایش توسط وکیل، به او حق الوکاله پرداخت کند.

خصوصیات یک وکیل خوب

از خصوصیات یک وکیل مورد اعتماد می‌توان به مسئولیت پذیری، صداقت در حوزه کاری، تجربه و آگاهی کامل از اطلاعات مورد نیاز در پروسه پیگیری پرونده، اشاره کرد.

راه های تشخیص بهترین وکیل تهران در پرونده خاص شما

قبل از هر چیز باید به جستجو در حیطه ای که در آن به وکیل نیاز دارید بپردازید. هدفتان چیست؟ آیا هزینه پایین یک وکیل در انجام پروسه دادگاه، نظر شما را به خود جلب می‌کند؟ و تنها می‌خواهید با هزینه ای کم، کارتان را راه بیاندازید؟ یا سرعت در روند دادگاه برای شما ارجعیت دارد. باید بدانید که برای پیدا کردن بهترین وکیل تهران در حل مشکلتان، ابتدا باید با یک موسسه‌ی حقوقی مورد اعتماد، صحبت کنید تا انها با توجه به پرونده، تشخیص دهند کارتان با کدام یک از وکیل های متخصص در حوزه های گوناگون، بنابر هزینه ای که می‌کنید، پپیش می‌رود.

تهران وکیل یک موسسه‌ی معتبر در راستای معرفی وکلای مجرب به شما، پیگیری صفر تا صد پرونده و براورد تمامی هزینه هایی که در طول دادگاه باید بپردازید، است. پس یک مشاوره ی خوب، می‌تواند تشخیص دهد کار شما  در حیطه مطالبه مهریه، با یک وکیل خانواده قابل حل است یا نیازمند وکیل پایه یک داگستری هستید. بنابراین با اگاهی از مشکل و یک مشاوره خوب، می‌توان از صرف هزینه های اضافی هم پیشگیری کرد.

پیگیری شخصی

اگر خودتان نیازمند کسب اطلاعات در جهت شناخت بهترین وکیل تهران هستید و قصد مراجعه به دفتر یک وکیل که انفرادی فعالیت می‌کند را دارید، توجه کنید که هزینه و تجربه کاری دو اصل مهم در شناخت شخص محسوب می‌شوند. منظور از بررسی تجربه کاری یعنی توجه به این نکته که پرونده هایی که وکیل در گذشته به اتمام رسانده تا چه حد موفق بوده اند و هر کدام از آنها در چه حیطه ای با شکست مواجه شده یا پیروز شده اند، تا متوجه شوید این وکیل در پیگیری پرونده هایی که به مشکل شما شباهت داشته اند تا چه حد قوی عمل کرده است.

بهترین وکیل تهران در موسسه حقوقی تهران وکیل

در صورتی که روش اول را در پیدا کردن بهترین وکیل تهران پیش گرفتید، سعی کنید به پیشنهاد مشاوران یا مدیر موسسه اعتماد کنید، چرا که آنها از سابقه وکلایشان در این حیطه باخبرند. پس شخصی را معرفی خواهند کرد که بهترین عملکرد را در پرونده شما داشته باشد. همچنین موسسه خود را مسئول پرونده ای که به آن سپرده اید می داند و سعی می‌کند با شما صادق باشد و حقایق قانونی را در اختیارتان قرار دهد.

وکیل طلاق توافقی در تهران

یک وکیل خوب در حوزه طلاق، باید به تمامی نکات مربوط به طلاق اگاهی داشته و همه جوانب را در نطر گرفته و در ابتدا با صداقت برایتان شرح دهد.

در مواردی پیش امده که وکیل مجبور شده در دادگاه از حق موکل خود برای اخذ مهریه یا نفقه بگذرد. اگر با وکیلی مواجه شدید که به شما اطمینان داد می تواند کاری کند تا مهریه را نپردازید، به او اعتماد نکنید چرا که مهریه حق زن بوده و در هر صورتی با طی مراحل قانونی به او تعلق می‌گیرد. حتی اگر زن به رابطه نامشروع هم متهم باشد، مهریه به او تعلق می‌گیرد. پس با اگاهی پیش بروید تا این دروغ ها منجر به پرداخت هزینه های اضافی نشود. یک وکیل خانواده، باید به نوع طلاق و نوع نگارش برای درخواست آن، توجه زیادی داشته باشد و  پرونده را طبق مسیری که در متن درخواست، نوشته شده، پیش ببرد.بهترین وکیل تهران باید این شرایط را در نظر گرفته و همه ضوابط را رعایت کند.

در طلاق توافقی ، وکیل باید متن و نوشته توافق را در دفترخانه به ثبت برساند تا امکان پشیمانی و نقد قراردارد برای طرفین، وجود نداشته باشد. همچنین باید تمامی مشترکات مالی و غیر مالی، به موکل اطلاع داده شود و  از موکل و همسر او بخواهد تمامی موارد ذکر شده در توافق را مطالعه و در مورد ان به صلح برسند چرا که در این نوع طلاق ، توافق طرفین به شدت اهمیت دارد و دادگاه به آن رای می‌دهد. همچنین بهترین وکیل تهران در این نوع طلاق واسط بین زن و مرد است و وظیفه دارد هر دوی آن ها را در جریان تمامی اتفاقات پیرامون پرونده، آگاه سازد.

https://tehran-talagh.com/

توجه کنید که رعایت این جزئیات در یک موسسه ی حقوقی معتبر، امکان پذیر است چرا که موسسه خود را موظف می‌داند تمامی این امور را زیر نظر بگیرد تا حق هیچ یک از طرفین ضایع نشود.

همچنین موسسه تهران وکیل می‌تواند با معرفی وکیل انلاین به شما کمک کند از راه دور و زیر نظر وکیل، پرونده قضایی خود را پیش ببرید.

 

منبع : موسسه حقوقی تهران وکیل - وکیل پایه یک دادگستری

کدخبر: 76492 تاریخ انتشار